کد خبر: 323653
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۱:۲۰:۳۰
| |

فریده شجاعی:

نمی‌توانیم از مردان انتظار داشته باشیم از حقوق زنان دفاع کنند

نایب رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: ساختار فدراسیون فوتبال از بنیان خراب است و باید درست شود و اینکه زنان بتوانند در مجمع حق رای داشته باشند تنها با تغییر اساسنامه صورت می‌پذیرد.

نمی‌توانیم از مردان انتظار داشته باشیم از حقوق زنان دفاع کنند
کد خبر: 323653
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۱:۲۰:۳۰

اعتمادآنلاین| ‌ فریده شجاعی اظهار داشت: در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، همه مرد هستند و تنها یکی از آنها زن است و نمی‌توانیم از مردان انتظار داشته باشیم که از حقوق زنان دفاع کنند البته حق رای نمی‌تواند چندان در فوتبال زنان سرنوشت‌ساز باشد چون در هیچ جای جهان زنان را به اندازه مردان نمی‌ببینند.

وی افزود: شاید مدیران باشگاه‌ها عنوان کنند که از فوتبال زنان حمایت می‌کنیم اما از نظر فیزیکی بهتر این است که تعداد زنان در مجمع بیشتر باشد. یک یا 2 زن در مجمع 75 نفره فدراسیون صورت خوشی ندارد. باید راهکاری برای احقاق حقوق زنان در فوتبال پیدا کرد.

نایب رییس اسبق فدراسیون فوتبال بیان کرد: برای آنکه تعداد زنان در مجمع انتخاباتی افزایش یابد باید سیاست‌گذاری‌هایی انجام شود. گرچه حق رای نمی‌تواند چندان در فوتبال زنان سرنوشت‌ساز باشد چون فوتبال در تمام دنیا یک ورزش مردانه است. درست است که دوست داریم زنان را به اندازه مردان ببینند اما هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد.

وی عنوان کرد: جام جهانی مردان و زنان را مقایسه کنید. این رشته از ابتدا مردانه بوده و مسئولان آن مرد هستند. به نظرم اگر هم زنی حق رای داشته باشد، چیزی را عوض نمی‌کند و باز هم رای را به مردان می‌دهند.

شجاعی یادآور شد: ساختار فدراسیون فوتبال از بنیان خراب است و باید درست شود. اینکه زنان بتوانند در مجمع حق رای داشته باشند تنها با تغییر اساسنامه صورت می‌پذیرد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها