کد خبر: 323672
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۱:۴۳:۰۷
| |

192 زایمان اضطراری در آمبولانس‌ها، در سه ماه نخست امسال

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: 192 مورد زایمان اضطراری در سه ماه نخست سال جاری درون آمبولانس های 115 هنگام انتقال مادر باردار به مراکز درمانی و بیمارستانی انجام گرفته است.

192 زایمان اضطراری در آمبولانس‌ها، در سه ماه نخست امسال
کد خبر: 323672
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۱:۴۳:۰۷

اعتمادآنلاین| ‌ حسن نوری افزود: در مدت یادشده نیروهای اعزامی اورژانس 115 با قید فوریت های امدادرسانی به مادر و کودک این اقدامات را همزمان با زایمان و داخل آمبولانس های اعزامی با موفقیت انجام داده اند.


وی گفت: در اغلب موارد و پس از تماس با اورژانس 115، تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت در محل حضور یافته و با مراقبت از مادر مراحل زایمان را با حفظ اقدامات لازم برای سلامتی کودک انجام داده اند.


معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور توضیح داد: سرم درمانی، مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد، کلامپ کردن و بریدن بند ناف، تخلیه ترشحات دهان نوزاد و سایر فعالیت های مربوط به انجام زایمان های اضطراری از جمله اقدامات موثر نیروهای اعزامی اورژانس در انجام زایمان های یادشده در داخل آمبولانس بوده است.

نوری اضافه کرد: امدادگران اورژانس پس از انجام مراحل درمانی لازم، مادر و نوزاد را نجات داده و برای دریافت خدمات بیشتر بهداشتی به بیمارستان منتقل می کنند.


این مقام مسئول در سازمان اورژانس کشور ادامه داد: این زایمان های اضطراری درون آمبولانسی هنگام انتقال مادران باردار توسط امدادگران اورژانس 115 از منزل به بیمارستان در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خوزستان انجام شده است.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور افزود: تکنسین های اورژانس 115مهارت عملی گرفتن نوزاد، انجام مراقبت های تخصصی از مادر باردار در کابین آمبولانس، اقدامات پیش بیمارستانی در زایمان، خونریزی ها، مراقبت از مادر باردار و نوزاد تازه متولد شده و فوریت های پزشکی در حاملگی های پرخطر را فراگرفته اند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها