کد خبر: 323797
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۴:۴۰:۴۶
| |

فعالان محیط‌زیست، دست به دامن «لئوناردو دی‌کاپریو» شدند

حامیان محیط زیست روسی با هجوم به صفحه اینستاگرام «لئوناردو دی‌کاپریو» بازیگر سرشناس هالیوود و فعال محیط زیست خواستند تا ناجی دریاچه «بایکال» روسیه باشد.

فعالان محیط‌زیست، دست به دامن «لئوناردو دی‌کاپریو» شدند
کد خبر: 323797
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۴:۴۰:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ «لئوناردو دی‌کاپریو» ‌چند سالی است فعالیت خود را به عنوان حامی محیط زیست به طور جدی آغاز کرده است و از صفحه اینستاگرام خود برای انتشار پست‌هایی به منظور تشویق مردم به حفظ محیط زیست و آگاهی دادن از مشکلات زیستی کره زمین استفاده می‌کند.

اما اخیرا موضوع خاص «سرنوشت دریاچه بایکال‌» در صفحه اینستاگرام این هنرمند بیش از هر چیز پررنگ شده است. فعالان محیط زیست روسی با ارسال پیام‌های متعدد که اغلب‌ آن‌ها با الفبای«سیریلیک»‌(سیستم نوشتاری رایج در روسیه)‌ نوشته شده‌اند، از این هنرپیشه برنده جایزه اسکار خواستند، از کمپین نجات دریاچه «بایکال» حمایت کند.

دریاچه «بایکال» که‌ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است،‌ به عنوان قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه جهان شناخته می‌شود.

«Levushka» عنوانی است که در زبان روسی برای صدا زدن «‌لئوناردو دی‌کاپریو» استفاده می‌شود. در یکی از پیام‌های کاربران آمده است :«Levushka! دریاچه «بایکال» ‌ما را نجات بده ! این برادری را در حق تمامی مردم روسیه انجام بده»

به نظر می‌رسد آغاز روانه شدن موج عظیم پیام‌های فعالان محیط زیستی روسی به صفحه اینستاگرام این هنرپیشه زمانی آغاز شد که پستی در صفحه شهر «اولان‌اوده»‌ منتشر شد و طی آن از مردم خواسته شد از «‌دی‌کاپریو» برای حل مشکلات دریاچه «بایکال» درخواست کمک کنند. شهر «‌اولان‌اوده» در 100 کیلومتری جنوب دریاچه « بایکال» قرار دارد.

بنیاد خیریه این هنرمند در سال‌های اخیر میلیون‌ها دلار هزینه صرف حل مشکلات محیط زیست کرده است. این بنیاد در سال 1998 تاسیس شد.

حال که دی کاپریو بار دیگر با بازی در کنار «برد پیت» و مارگو «رابی» در فیلم سینمایی «روزی روزگاری در هالیوود»‌در مرکز توجه‌ قرار گرفته است،‌ می‌توان گفت فعالان محیط زیست روسی زمان بسیار مناسبی را برای جلب توجه جهانیان به مشکلات دریاچه «بایکال» انتخاب کرده‌اند.

دی‌کاپریو اخیرا اعلام کرده بود که دو پدربزرگ یا مادربزرگ‌اش روسی بوده‌اند و از این رو خودش را یک نیمه روسی تلقی می‌کند.

این هنرمند در سال‌های گذشته، با انتشار پستی به شرایط محیط زیستی دریاچه ارومیه نیز پرداخته بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها