افسر سابق سازمان سیا:

مدارک ایران درباره جاسوسان سیا درست است

«رابرت دیوید استیل» معتقد است تصاویر و ویدئویی که از سوی ایران در این ارتباط پخش شده، صحت دارد و نشان‌دهنده جاسوسی دستگیرشدگان برای آمریکا است.

مدارک ایران درباره جاسوسان سیا درست است
کد خبر: 323842
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۵:۴۶:۰۸

اعتمادآنلاین| دیروز مدیر ضدجاسوسی وزارت اطلاعات از شناسایی و دستگیری 17 جاسوس مرتبط با سیا خبر داد و گفت: مأموریت آنها خرابکاری در مراکز اقتصادی، هسته‌ای و سایبری کشور بوده است.

او در پایان اظهار داشت: هیچکدام از این 17 نفر دستگیر شده از اتباع کشورهای خارجی نبودند و تلاش داشتند اطلاعاتی از مراکز حساس و هسته‌ای به دست آورده و در اختیار آمریکا قرار داده یا اقدام خرابکارانه ای انجام دهند که خوشبختانه با اقدام به موقع وزارت اطلاعات موفق نشدند. باید گفت بعد از روی کار آمدن دولت ترامپ شاهد تشدید اقدامات اطلاعاتی و جاسوسی روی ایران بوده‌ایم که با هوشیاری و همکاری بسیار خوب و مثبت جامعه اطلاعاتی کشور، این اقدامات با شکست روبرو شده است.

در واکنش به این خبر و فیلم پخش شده «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره بازداشت جاسوسان آموزش دیده سازمان سیا در ایران در پیامی توئیتری ادعا کرد: گزارش بازداشت جاسوسان سازمان سیا در ایران به کل نادرست است.

رئیس جمهوری آمریکا در این باره مدعی شد: فقط دروغ و تبلیغاتی بیشتر (مانند پهپاد ساقط شده شأن). تهران نمی‌داند دارد چه کار می‌کند. اقتصاد آنها از بین رفته است و بدتر هم می‌شود!

«رابرت دیوید استیل» افسر پیشین اطلاعاتی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و بنیانگذار مؤسسه «فعالیت اطلاعاتی سپاه دریایی آمریکا» در خصوص ادعاهای مقامات آمریکایی درباره بازداشت جاسوسان مرتبط با سیا به خبرنگار مهر گفت: من معتقدم که حرف ایران در این زمینه درست است.

او افزود: تصاویر و ویدئویی که از سوی ایران در این ارتباط پخش شده صحت دارد و نشان‌دهنده جاسوسی دستگیرشدگان برای آمریکا است.

استیل یادآور شد: ایران با اسقاط پهپاد آمریکایی نشان داد شیوه جدیدی را شروع کرده است که در عین پیچیدگی باعث حساسیت مردم آمریکا نیز نمی‌شود.

او در خصوص ادعاهای پمپئو درباره ایران نیز گفت: پمپئو یک دروغگو است که کسی حرف‌های او را درباره ایران باور نمی‌کند. او خودش را به اسرائیلی‌ها فروخته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها