کد خبر: 323880
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۷:۲۲:۳۶
| |

کاهش شدید سرمایه‌گذاری چینی‌ها در آمریکا

حجم سرمایه‌گذاری مستقیم چین در آمریکا 88 درصد کاهش یافته است.

کاهش شدید سرمایه‌گذاری چینی‌ها در آمریکا
کد خبر: 323880
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۷:۲۲:۳۶

اعتمادآنلاین| با تشدید جنگ تجاری بین دو اقتصاد نخست دنیا، دامنه اختلافات دو کشور به مسائل غیر از تجارت نیز کشیده شده است و روابط دو جانبه بین این دو کشور شدیدا تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، داده‌های منتشر شده توسط مرکز تحقیقات اقتصادی «رودیوم گروپ» نشان می دهد که حجم سرمایه‌گذاری های چین در آمریکا با 88 درصد کاهش نسبت به سال 2016 به 5.4 میلیارد دلار رسیده است.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکایی ها در چین نیز کاهش یافته است به گونه ای که آمریکایی ها در سال 2018 تنها 17 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم در چین انجام داده اند. طبق اعلام رودیوم گروپ حجم مبادلات سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور در سال 2018 حدود 60 درصد کاهش یافته است.

اسوار پراساد، مدیر سابق دفتر چین در صندوق بین المللی پول گفت: این واقعیت که سرمایه‌گذاری مستقیم چین و آمریکا در کشورهای همدیگر تا این حد کاهش یافته نشان می دهد که روابط دو جانبه بین این دو کشور تا چه حد متزلزل شده است.

از سوی دیگر انجمن «نشنال ریلور» آمریکا نیز اعلام کرده است که تقاضای چینی ها برای خرید خانه در آمریکا تا پایان ماه مارس با 56 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 13.4 میلیارد دلار رسیده است.

از سال گذشته تا کنون چین و آمریکا وارد یک جنگ تمام عیار تجاری با یکدیگر شده اند به گونه ای که واشنگتن بر واردات کالاهایی به ارزش بیش از 200 مییلارد دلار از چین تعرفه های 10 تا 25 درصدی وضع کرده است و چین در اقدامی متقابل تاکنونی بیش از 5000 قلم کالایی وارداتی از آمریکا به ارزش بیش از 60 میلیارد دلار را مشمول تعرفه کرده است.

روسای جمهور چین و آمریکا در دیدار با یکدیگر توافق کردند فعلا تعرفه دیگری بر کالاهای وارداتی یکدیگر اعمال نکنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها