امید محمدی، وکیل دادگستری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا موجر در صورت امتناع از تادیه مبلغ ودیعه مستاجر باید به او خسارت پرداخت کند؟

8 سال پیش ساختمانی را به منظور امور تولیدی رهن کردم. 3 سال پیش مهلت قرارداد به پایان رسید و قرار بود اگر تخلیه نکنم روزی پنجاه هزار تومان خسارت دهم و اگر موجر پول رهنم را پس ندهد روزی صد هزار تومان خسارت دهد. حالا به اختلاف خورده‌ایم. دادگاه چه تصمیمی می‌گیرد.

آیا موجر در صورت امتناع از تادیه مبلغ ودیعه مستاجر باید به او خسارت پرداخت کند؟
کد خبر: 323892
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین : با سلام، 8 سال پیش ساختمانی را به منظور امور تولیدی رهن کردم. 3 سال پیش مهلت قرارداد به پایان رسید و قرار بود اگر تخلیه نکنم روزی پنجاه هزار تومان خسارت دهم و اگر موجر پول رهنم را پس ندهد روزی صد هزار تومان خسارت دهد. حالا به اختلاف خورده‌ایم. دادگاه چه تصمیمی می‌گیرد.


امید محمدی، وکیل دادگستری: ماده 4 قانون روابط موجر و مستاجر سال 76 حق را به مستاجر در تقدم دریافت پول ودیعه نسبت به تخلیه می‌دهد. بنابراین عدم تخلیه ملک توسط مستاجر او را متعهد به پرداخت وجه التزام مقرر (روزی صد هزار تومان) نمی‌کند ولی به دلیل استفاده از عین مستاجره او را مکلف به پرداخت اجرت‌المثل ایام تصرف، به موجر، می‌کند.


لازم به ذکر است که مستاجر مکلف به پرداخت بدهی شهرداری نسبت به ملک در زمان استفاده خود، از جمله عوارض پسماند و عوارض کسب و پیشه است و باید مفاصای مربوطه را به مالک ارائه کند.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها