کد خبر: 323904
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۰۸:۲۶:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر:

داروی ضد درد وارد بازار شد

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: سه قلم داور از جمله شربت تنطور اپیوم (شربت تریاک - ضد درد اپیوئیدی) و قرص های فیناستراید 1 و 5 ( مهار کننده آنزیم 5 - آلفا ردوکتاز) در شرکت داروسازی سها وابسته به این سازمان تولید و روانه بازار شده است.

داروی ضد درد وارد بازار شد
کد خبر: 323904
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۰۸:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی فرجی، با اعلام این مطلب افزود: این سه قلم دارو شامل تنطور اپیوم سها (محلول خوراکی 250 میلی لیتر - هر پیمانه 5 میلی لیتری حاوی 50 گرم مورفین برای درمان کسانی که سابقه عودهای مکرر در بازگشت به اعتیاد دارند یا معتادان تزریقی یا کسانی که از بیماری اعتیاد رنج می برند و نمی توانند یکدفعه و کامل اعتیاد را کنار بگذارند مورد استفاده قرار می گیرد)، قرص فیناستراید 1 (برای درمان کسانی که ریزش مو با الگوی مردانه آلوپسی آندروژنیک دارند) و قرص فیناستراید 5 (برای درمان کسانی که هایپرپلازی خوش خیم پروستات دارند) تولید و روانه بازار شده است.

وی توضیح داد: در شرکت داروسازی سها وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، بیش از 40 قلم انواع دارو در اشکال مختلف شامل قرص، کپسول، شربت و سوسپانسیون تولید و روانه بازار می شود.


مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: شرکت داروسازی سها به عنوان عضوی از خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر با آرمان «سلامت همه انسان ها» رسالت خویش را تولید و عرضه فرآورده های دارویی انسانی با بهره گیری از فناوری روز دنیا می داند و از مجهزترین سایت های داروسازی در کشور و حتی منطقه استفاده می کند.


فرجی ادامه داد: جهت گیری و سیاستگذاری این شرکت بر این اساس است که وابستگی به داروهای خارجی را برطرف کند تا بتواند داروهای مورد نیاز بیماران خاص مانند بیماران اعصاب و روان، دیابتی، قلبی و عروقی، گوارشی و نظایر آن را تأمین کند.


«جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.


کمک به تامین داروهای مورد نیاز کشور، تامین مواد اولیه دارویی، مکمل های غذایی و رژیمی و تجهیزات پزشکی، تکمیل، توسعه و راه اندازی واحدهای جدید دارویی و لوازم پزشکی در شرکت های تحت پوشش، انجام فعالیت های تحقیقاتی، فنی و مهندسی و خدمات در بخش سلامت جامعه و فعالیت هایی که در راستای اهداف سلامت جامعه مفید فایده باشند برخی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر است»

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها