طراوت خاکسار:

ژاپن را شکست دادیم و تاریخ ساز شدیم

نماینده وزن 55- کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان پس از کسب مدال طلای قهرمانی آسیا گفت‌: در فینال مسابقات تیمی ژاپن را شکست دادیم و مدال طلای کمیته تیمی بانوان را کسب کردیم و تاریخ ساز شویم.

ژاپن را شکست دادیم و تاریخ ساز شدیم
کد خبر: 324026
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۱۰:۳۶:۳۲

اعتمادآنلاین| ‎ طراوت خاکسار در پاسخ به این سوال که شما در وزن منهای 55 کیلوگرم اولین کاراته‌کای ایرانی در بخش بانوان هستید که در این وزن موفق به کسب مدال طلا شدید؛ چه حسی در رابطه با این اتفاق بزرگ که برای کاراته بانوان رقم زدید دارید، گفت: خیلی خوشحالم که موفق شدم اولین مدال طلای قهرمانی آسیا را کسب کنم تا به حال در وزن 55 کیلوگرم مدال طلا نداشتیم اما من موفق شدم در شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال طلا کسب کنم و در واقع طلسم شکنی کردم و این رکورد به نام من ثبت شد. این پایان کار من نیست تازه کار من شروع شده و انشاءالله به لطف خدا در مسابقات بعدی هم بتوانم مدال‌های خوش‌رنگی برای کاراته ایران کسب کنم. ما 45 روز آینده باید در لیگ کاراته‌وان ژاپن شرکت کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته در اردن متاسفانه دستم به مدال قهرمانی آسیا نرسید و با تمام تلاشی که کردم پنجم شدم. اما امسال موفق شدم مدال طلای قهرمانی آسیا را از آن خود کنم. امتیاز این مدال برای من خیلی مهم بود چرا که ما در مسیر المپیک قرار داریم و کسب مدال طلا در قهرمانی آسیا خیلی به ما کمک می‌کند. امتیاز این رقابت‌ها نسبت به دوره‌های گذشته حساس‌تر بود. به همین دلیل همه رقبا آمده بودند تا خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کنند. خدا را شکر پس از 4 مبارزه به فینال قهرمانی آسیا رسیدم و در فینال با شکست نماینده میزبان به مدال طلا رسیدم.

دارنده نشان طلای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که در فینال با نماینده میزبان مبارزه کردید این رقابت چقدر برای شما حساس و مهم بود، گفت: بله؛ پس از چهار دور به فینال مسابقات رسیدم، در فینال مبارزه کردن با نماینده میزبان خیلی حساس بود، اما من تمام شرایط را کنترل کردم و او را شکست دادم. البته هیچ کدام از حریفانمان را دست کم نگرفتم چون همه کشورها روی نمایندگان خود سرمایه‌گذرای کردند و می‌خاهمند در این مسیر المپیکی به بهترین نتیجه برسند.

نماینده وزن منهای 55 کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: من در رنکینگ هفتم وزن 55 کیلوگرم هستم با این امتیازی که گرفتم به رنکینگ سوم صعود خواهم کرد. برای رسیدن به المپیک توکیو باید جزو دو نفر اول رنکنیگ 55 کیلوگرم باشم. باید در کاراته‌وان‌های مختلف که تا المپیک 2020 پیش‌رو داریم سکونشین باشم. باید همه امتیازها را کسب کنم تا بتوانم در المپیک حضور پیدا کنم.

دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: تقویم فدراسیون جهانی برای المپیک بسیار نفس‌گیر، سخت و فشرده است. ضمن اینکه شرایط برای همه ورزشکاران دنیا یکسان است. با توجه به اینکه فقط کاراته قرار است در المپیک توکیو حضور داشته باشد انگیزه همه ما بالا است و باعثت می‌شود که با حضور متداوم در مسابقات مختلف خستگی برای ما معنی نداشته باشد. به هر حال ما در این مسیر المپیکی نیاز به حمایت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و فدراسیون داریم تا با حمایت‌‌های همیشگی که از ما داشتند بتوانیم به آنچه که برنامه اصلی فدراسیون و ورزش ایران است برسیم.

خاکسار در پاسخ به این سوال که کسب عنوان قهرمانی در کمیته تیمی بانوان برای سومین‌بار اتفاق بسیار خوبی بود که در بخش بانوان رقم خورد، نظر شما در مورد این تاریخ‌سازی که بانوان در ازبکستان داشتند چیست، گفت: من در دو دوره قبلی که بانوان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند در ترکیب تیم نبودم اما خدا را شکر مربی به من در این مسابقات اعتماد کرد و در ترکیب بودم و توانستم به عنوان یک بازیکن در ترکیب تیم کمیته تیمی مبارزه کنم و همانطور که می‌دانید کسب مدال کمیته تیمی خیلی لذت‌بخش است. ما چهار دور برنده شدیم و در فینال هم حریف سنتی کاراته ایران یعنی ژاپن را شکست دادیم این رقابت حساسیت بسیار خاصی داشت اما خدا را شکر توانستیم با شکست آنها طلای کمیته تیمی بانوان را کسب کنیم و تاریخ ساز شویم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها