محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی:

راه مقابله با گران فروشی مسکن نخریدن است/ رشد بادکنکی قیمت مسکن متوقف شد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه کسی در خرید مسکن عجله نکند، گفت: نخریدن چاره مقابله با گران فروشی مسکن است.

راه مقابله با گران فروشی مسکن نخریدن است/ رشد بادکنکی قیمت مسکن متوقف شد
کد خبر: 324081
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۱۲:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره وضعیت قیمت مسکن گفت: چاره مقابله با گران فروشی مسکن نخریدن آن است. رشد قیمت مسکن حباب‌گونه بوده و منطقی پشت آن نیست و راه مقابله با آن این است که کسی در خرید مسکن عجله نکند.

وی ادامه داد: در ماه گذشته شاهد بودیم که رشد بادکنکی قیمت مسکن متوقف شد. برای دولت، جامعه هدف در این زمینه اهمیت دارد که برای تهیه مسکن نیازمند کمک دولت است. برنامه ما هم به طور جدی شروع شده است و رسانه‌ها می‌توانند از این برنامه‌ها گزارش هفتگی تهیه کنند. غیر از تکمیل حدود 55 هزار مسکن مهر، ساخت مسکن نیز شروع شده است.

اسلامی اضافه کرد: قیمت مسکن در تهران افت کرده است و شاهد تأثیر آن در شهرستان‌ها نیز هستیم. البته قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست و سوداگران نیز در این بازار حضور دارند. از سویی پروانه‌های صادر شده در سال‌های گذشته برای 150 متر به بالاتر بوده ولی بیشتر معاملات در مورد مسکن‌های زیر 100 متر است یعنی نیاز بازار به مسکن زیر 100 متر است.

وزیر راه در پایان گفت: در آستانه عید غدیر ساخت 150 واحد جدید را آغاز می‌کنیم تا نهضت خانه‌سازی در کشور فراگیر شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها