کد خبر: 324090
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۱۲:۳۳:۰۰
| |

مخالفت با سخنان نماینده ترامپ درباره «معامله قرن» در شورای امنیت

سخنان نماینده دولت آمریکا در امور غرب آسیا در جلسه شورای امنیت درباره «معامله قرن» با واکنش نماینده‌های سایر کشورها همراه شد.

مخالفت با سخنان نماینده ترامپ درباره «معامله قرن» در شورای امنیت
کد خبر: 324090
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۱۲:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنان «جیسون گرینبلات»، نماینده دولت آمریکا در امور مربوط به غرب آسیا در جلسه شورای امنیت درباره طرح واشنگتن برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی (معروف به «معامله قرن») با واکنش نمایندگان سایر کشورها مواجه شد.

به نوشته رویترز، گرینبلات در جلسه سه‌شنبه گفت طرح دولت آمریکا برای ایجاد «صلح» بین اسرائیل و فلسطین را نمی‌توان به اجماع جهانی، قانون‌های ناتمام بین‌المللی و قطعنامه‌های «مبهم» شورای امنیت متکی کرد.

گرینبلات و «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ طرح موسوم به «معامله قرن» را در دو سال گذشته تدوین کرده‌اند.

گرینبلات در جلسه سه‌شنبه گفت ترامپ امیدوار است به زودی درباره رونمایی از این طرح قبل از انتخابات اسرائیل در ماه سپتامبر تصمیم بگیرد.

سخنان گرینبلات در جلسه شورای امنیت مبنی بر اینکه رسیدن به صلح «به حکم قوانین بین‌الملل یا با این قطعنامه‌‌های مبهم و آکنده از لفاظی» امکان‌پذیر نیست، با واکنش تند چندین کشور از جمله آلمان، روسیه، انگلیس، فرانسه و اندونزی مواجه شد.

نماینده آلمان گفت: «موارد دیگری هست، مثل مسئله کره شمالی که نمایندگان آمریکا در همینجا بر اجرای قوانین بین‌الملل یا قطعنامه‌های شورای امنیت اصرار دارند.»

نماینده فرانسه هم گفت کشور او از تلاش‌هایی در زمینه صلح حمایت می‌کند که منطبق با قوانین بین‌المللی و تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت باشد.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل هم گفت: «قطعنامه‌های شورای امنیت قانون بین‌الملل هستند و باید از آنها تبعیت کرد.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها