کد خبر: 324158
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده اصلاح‌طلب مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تحول سیاسی و اجتماعی منجر به برگزاری انتخابات پرشور می‌شود/ در حوزه‌های انتخابیه کوچک مردم گرایش حزبی ندارند/ احزاب قوی مانند موتلفه یارهای خود را دارند

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: نقش عمده برای حضور گسترده مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات پرشور را شورای نگهبان می‌تواند بازی کند. شورای نگهبان می‌تواند فضای تایید صلاحیت‌ها را بازتر کند و تنگ‌نظری با رد صلاحیت‌ها را کنار بگذارد. البته ممکن است این موضوع در شهرهای بزرگ هم جواب ندهد.

تحول سیاسی و اجتماعی منجر به برگزاری انتخابات پرشور می‌شود/ در حوزه‌های انتخابیه کوچک مردم گرایش حزبی ندارند/ احزاب قوی مانند موتلفه یارهای خود را دارند
کد خبر: 324158
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دماوند و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، به ملزومات انتخابات پرشور اشاره کرد و گفت: باید یک تحول سیاسی و اجتماعی ویژه در کشور اتفاق بیفتد تا شاهد یک انتخابات پرشور باشیم در غیر این صورت اگر بخواهیم مانند روال سابق با حرف زدن تنور انتخابات را گرم‌ کنیم، باید بدانیم این تنور تا یک حدی گرم می‌شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در خصوص نقش احزاب و جناح‌های سیاسی در برگزاری انتخابات پرشور عنوان کرد: تاکنون احزاب یارگیری نکرده‌اند، در زمان باقی‌مانده تا انتخابات مجلس یازدهم شاید احزاب بتوانند رای‌گیری کنند، شبیه احزاب قوی مانند موتلفه که یارهای خود را دارند و امکان دارد برخی احزاب هم یارهایی داشته باشند. اما اگر احزاب بتوانند از مردم نمایندگی بگیرند، می‌توانند در انتخابات نقش ویژه‌ای ایفا کنند. اما بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.

میرزایی‌نیکو ادامه داد: احزاب به‌ اندازه کافی توسط بوق‌های تبلیغاتی مورد حمله قرار گرفتند که حزب یعنی چه و حزب برای منافع مافیای خاصی تشکیل می‌شود، و همین موارد در ذهن مردم هم پدید آمد. بنابراین در حوزه‌های انتخابیه کوچک مردم گرایش حزبی ندارند، چون ما حزب‌ها را سرکوب کرده‌ایم.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به نقش شورای نگهبان و تایید صلاحیت‌ها در برگزاری انتخابات با حضور گسترده مردم اشاره کرد: نقش عمده برای حضور گسترده مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات پرشور را شورای نگهبان می‌تواند بازی کند. شورای نگهبان می‌تواند فضای تایید صلاحیت‌ها را بازتر کند. البته ممکن است این موضوع در شهرهای بزرگ جواب ندهد.

میرزایی‌نیکو در پایان گفت: مطلبی خواندم که اگر تاجزاده هم کاندیدا شود، معلوم نیست جمع‌بندی چگونه خواهد بود؛ یعنی حضور سیاسیون در برگزاری انتخابات پرشور تاثیرگذار نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها