آغاز ممیزی داخلی جهت کسب گواهینامه استاندارد بین المللی 14001:2015 ISO در سطح مناطق 22گانه

استقرار استانداردهای بین المللی مدیریت محیط زیست در سطح مناطق 22 گانه بستر لازم تبدیل کلانشهر تهران به یک کلانشهر پیشرو است.

آغاز ممیزی داخلی جهت کسب گواهینامه استاندارد بین المللی 14001:2015 ISO در سطح مناطق 22گانه
کد خبر: 324311
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۱۱:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| صدرالدین علیپور، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، در حاشیه ممیزی داخلی منطقه 11 که طی 2 روز برگزار شد، گفت: در این ممیزی فعالیت های محیط زیستی مطابق با تغییرات ایجاد شده در الزامات استاندارد مذکور از جمله ارزیابی ریسک، چرخه حیات، ذی ینفعان، پایبندی به الزامات قانونی، اندازه گیری آلاینده های محیط زیستی، اجرای مانورها، اقدامات کنترلی در خصوص کاهش پیامدهای محیط زیستی ناشی از عملکرد نادرست پیمانکاران در جمع آوری و دفع پسماند، آلودگی آب، خاک و هوا مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به رسالت ذاتی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست کلانشهر تهران، استقرار و نگهداشت استانداردهای محیط زیست ملی و بین المللی مرتبط با فرآیندها، فعالیت ها و خدمات مدیریت شهری در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

علی پور ادامه داد: این اداره کل به منظور حرکت نظام مند شهرداری تهران در مسیر توسعه پایدار شهری به عنوان بستر لازم برای تبدیل کلانشهر تهران به یک کلانشهر پیشرو، استقرار استاندارد بین المللی مدیریت محیط زیست (14001:2015 ISO) در سطح مناطق 22 گانه را در سال 98 در دستور کار خود قرار داده است.

نصراله آبادیان، شهردار منطقه 11 در نشست مربوط به ممیزی داخلی استاندارد بین المللی 14001:2015 ISO با اشاره به سیاست ها، اهداف کلان و اقدامات انجام شده و در حال انجام محیط زیستی در منطقه، به تشریح و معرفی برنامه ها از جمله کاهش آلودگی هوا در سطح منطقه در راستای طرح جدید ترافیک و کاهش آلودگی هوا، افزایش سرانه فضای سبز از طریق تملک و تغییر کاربری های آنها به فضای سبزف جلوگیری از هدر رفت آب و منابع آبی از طریق حذف سستم های تانکری و ایجاد آبیاری قطره ای تا پایان سال1400، ارتقای فضای پیاده روی و مسیر دوچرخه سواری در جهت کاهش آلودگی هوا و احیای چنارهای خیابان ولی عصر (عج) پرداخت.

گفتنی است، در جریان ممیزی داخلی عملکرد محیط زیستی منطقه 11، این منطقه قابلیت انجام ممیزی خارجی و کسب گواهینامه استاندارد بین المللی 14001:2015 ISO در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار را دارد.

منبع: روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها