کد خبر: 324328
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ ۱۱:۵۴:۱۸
| |

مدیر گالری اثر ؛

آیا گالری اثر توسط شهرداری پلمپ می‌شود؟

مریم مجد از اخطار شهرداری برای پلمپ گالری اثر خبر داد و این قانون جدید را مربوط به کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری دانست.

آیا گالری اثر توسط شهرداری پلمپ می‌شود؟
کد خبر: 324328
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ ۱۱:۵۴:۱۸

اعتمادآنلاین| علیرغم اینکه معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای تجسمی چندی پیش اعلام کردند مشکل گالری‌ها رفع شده است اما در روزهای پایانی تیرماه شاهد اخطار شهرداری به یکی از گالری‌های قدیمی بودیم. پیش از این، یک گالری یا آتلیه هنری می‌توانست در فضای مسکونی مستقر باشد اما از سال گذشته تاکنون شهرداری، به کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری مربوط به تخلفات ساختمانی اشاره و بر اساس آن اخطار پلمپ برای برخی گالری‌ها ارسال می‌کند.

مریم مجد مدیر هنری گالری اثر درباره اخطار شهرداری برای پلمپ کردن این مرکز هنری گفت: روز شنبه 29 تیرماه از شهرداری تهران به گالری اثر مراجعه کردند و اخطار پلمپ دادند و به ما اعلام کردند که گالری اثر شاکی دارد و باید حضوری به اداره اجرای احکام ناحیه یک منطقه 6 مراجعه کنیم. به همین دلیل امید تهرانی مقدم موسس گالری اثر روز 30 تیرماه به این اداره مراجعت کرد و قرار شد فردای آن روز کارشناسانی بابت حل این مشکل به گالری بیایند.

وی ادامه داد: وقتی کارشناسان شهرداری به گالری آمدند، اعلام کردند که کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری در مورد گالری اثر مورد بررسی قرار گرفته و حکمش نیز ابلاغ شده است و از آنجایی که شاکی پرونده نیز شهرداری تهران است، گالری اثر باید پلمپ شود و برای این منظور فرصتی چند روزه به ما دادند.

مجد بیان کرد: همچنین به ما اعلام کردند که باید برای دریافت مجوز تجاری گالری اقدام کنیم، حتی به ما گفتند مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنیم اما این در حالی است که پروسه این کار یک سال طول می کشد. در ضمن مجوز نشر متعلق به گالری هنری نیست و اصلاً نمی دانیم چرا باید چنین مجوزی را بگیریم.

وی به مشورت با هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: آقای مظفری نیز از نامه‌ای که سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به پیروز حناچی شهردار تهران برای حل مشکل گالری‌ها نوشته شده، خبر داد و قرار شد این نامه را دوباره به شهرداری ببریم اما متاسفانه این نامه هنوز به دست ما نرسیده است. از طرف دیگر انجمن صنفی گالری داران نیز کمک بسیاری به ما کردند و در حال پیگیری این مساله هستند.

مدیر هنری گالری اثر با اشاره به پیشینه‌ای از این گالری بیان کرد: گالری اثر از گالری های قدیمی پایتخت است و 20 سال در حال فعالیت است و در حال حاضر نیز دو هنرمندانی که با گالری همکاری می کنند، در بینال ونیز 2019 شرکت کردند و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران هستند. این گالری همیشه برای ارتقای هنر مملکت پیشرو بوده است و باعث تعجب است که این گالری پلمپ شود.

وی در پایان گفت: قبلاً قانون اینگونه بود که گالری‌ها می توانستند در فضای مسکونی فعالیت کنند اما گویا چند سال اخیر این قانون تغییر پیدا کرده است و این موضوع، مایه تاسف است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها