غلامرضا پناهی، معاون ارزی بانک مرکزی:

برای تجارت خارجی بدون نفت آماده‌ایم/ ارز حاصل از صادرات باید در چرخه اقتصاد به کار گرفته شود

غلامرضا پناهی، معاون ارزی بانک مرکزی، گفت: با توجه به توانمندی فعلی کشور، می‌توانیم تجارت خارجی بدون نفت داشته باشیم و برای این موضوع آماده‌ایم.

برای تجارت خارجی بدون نفت آماده‌ایم/ ارز حاصل از صادرات باید در چرخه اقتصاد به کار گرفته شود
کد خبر: 324368
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ ۱۳:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا پناهی، معاون ارزی بانک مرکزی، با تاکید بر اینکه با توجه به توانمندی فعلی کشور می‌توانیم تجارت خارجی بدون نفت داشته باشیم، گفت: هدف اصلی ما این است که وابستگی اقتصاد را به نفت کم کنیم و این امر منوط به کاهش وابستگی تجارت خارجی به نفت، کسب درآمد صادراتی و ایجاد تنوع در درآمدهای صادراتی است.

معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه صادرات بدون ارزآوری برای اقتصاد بی فایده است، خاطرنشان کرد: ارز حاصل از صادرات باید در چرخه اقتصاد به کار گرفته شود و نیازهای اولویت‌دار کشور را پوشش دهد.

وی همچنین در خصوص همکاری بیش از پیش بخش دولتی و خصوصی برای پویایی روزافزون اقتصاد کشور ابراز امیدواری کرد و افزود: شرایط کشور خوب است، وضعیت بازارها نیز ثبات بیشتری پیدا کرده و اوضاع اقتصادی به سمت بهبود در حرکت است.

فعالان اقتصادی استان اصفهان نیز در این نشست ضمن تشکر از همراهی و مساعدت بانک مرکزی در امور ارزی به بیان مسائل و مشکلات، شبهات در خصوص قوانین و بخشنامه های مرتبط با صادرات و واردات کالا، چگونگی رفع تعهدات ارزی، چگونگی تخصیص ارز دولتی به کالاها پرداختند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها