بیش از یک میلیون و 700 دانش آموخته در دانشگاه علمی کاربردی

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: این دانشگاه در راستای مهارت و کار آفرینی فعالیت خود را آغاز کرده است و یک هزار و 100 مرکز در سطح کشور فعالیت داشتند که در حال حاضر از این تعداد 520 دانشگاه فعال هستند و این دانشگاه تا کنون بیش از یک میلیون و 700 دانش آموخته داشته است.

بیش از یک میلیون و 700 دانش آموخته در دانشگاه علمی کاربردی
کد خبر: 324462
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۰۸:۳۹:۳۲

اعتمادآنلاین| مختار جلالی معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور عنوان کرد: در واقع شغل خبر نگاری یک آینه تمام نما از ضعف ها و قدرت های جامعه است که در پیشرفت جوامع نقش دارد و مسائل را همانند آینه ای شفاف در جامعه منتشر می کند.

جلالی با بیان این که دانشگاه علمی کاربردی در سطح دانشگاه های نسل سوم قرار دارد اظهار کرد: این دانشگاه در راستای مهارت و کار آفرینی فعالیت خود را آغاز کرده است و یک هزار و 100 مرکز در سطح کشور فعالیت داشتند که در حال حاضر از این تعداد 520 دانشگاه فعال هستند و این دانشگاه تا کنون بیش از یک میلیون و 700 دانش آموخته داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به ارتقای کیفیت در دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی دارای اهداف و ماموریت های کاملا متفاوتی نسبت به سایر دانشگاه های نسل اول و دوم است به گونه ای که در این دانشگاه 60 درصد دروس به صورت عملیاتی و 40 درصد به صورت تئوری و نظری است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه بیان کرد:در این برنامه قرار است 30 درصد از دانشجویان کشور، دانشجویان بخش مهارتی باشند که متاسفانه هنوز 18 درصد تا رسیدن به این عدد فاصله داریم که امید است بتوانیم تا پایان این برنامه با کمک دانشگاه فنی و حرفه ای این عقب ماندگی را جبران کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور در خصوص بازنگری این دانشگاه در برنامه های مراکز خود مطرح کرد: برنامه ریزی ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی به گونه ای است که رساندن دانش آموختگان این دانشگاه در حد استانداردهای ملی را دستور کار خود دارد که در همین راستا نیز به عنوان تنها دانشگاه کشور، معاونت نظارت راه اندازی شده و بر همین اساس نیز نظارت های سختگیرانه ای را بر مراکز اعمال می کنیم.

جلالی با تاکید بر اینکه ادامه فعالیت مراکز دولتی در گروی تغییر ماهیت این مراکز و یا معرفی مرکز جایگزین خصوصی خواهد بود تصریح کرد: شهریور ماه آخرین مهلت تعیین تکلیف مراکز علمی کاربردی دولتی خواهد بود و در پذیرش مهرماه 98، مراکز دولتی پذیرش دانشجویی نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه سیاست این دانشگاه بر رفع نیازهای کشور و آموزش در همین راستا است، افزود: خوشبختانه تا حدودی دانشگاه جامع علمی کاربردی به اهداف و برنامه های خود نزدیک شده است اما همچنان اعتقاد داریم فضا برای انجام کار وجود دارد و با توجه به چابکی که در این دانشگاه هم اکنون وجود دارد، امیدواریم به نتایج مطلوب برسیم.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر اینکه در هر استان باید نیازها شناسایی شود خاطر نشان کرد: باید موقعیت های هر منطقه شناسایی شود و آموزش ها بر همان اساس صورت بگیرد تا نیاز های شغلی برطرف شود.

جلالی در خصوص پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه عنوان کرد : طبق اساسنامه دانشگاه جامع، هیچ منعی برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه وجود ندارد اما به دلیل اینکه دانشگاه های دیگر کشور این کار را به خوبی انجام می دهند، به این مقوله فعلا ورود پیدا نکنیم و هم اکنون پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در سیاست های دانشگاه نیست و صرفا به دنبال اصلاح هرم تحصیلی کشور در مقاطع کاردانی و کارشناسی هستیم.

منبع: آرمان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها