کد خبر: 324569
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۱:۲۹:۰۰
| |

بازگشت قیمت‌گذاری قلدرانه تاکسی‌ها به شهر

با شروع طرح کاهش آلودگی هوا قیمت تاکسی‌های اینترنتی افزایش پیدا کرده با این وجود شهرداری تهران می‌خواهد با اخذ درصدی از درآمد این تاکسی‌ها، بر آن‌ها نظارت کند که در این رابطه تاکسی‌های اینترنتی زیر بار پرداخت عوارض به شهرداری تهران نمی‌روند.

بازگشت قیمت‌گذاری قلدرانه تاکسی‌ها به شهر
کد خبر: 324569
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۱:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ طرح‌های حوزه حمل و نقل به ضرر مردم، ماشین شخصی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی شده و به نفع تاکسی‌های شهرداری شده است.

قبل از آن که تاکسی‌های اینترنتی به شهر بیایند بازار قلدرانه تاکسی‌های زرد و سبز و نارنجی بر پایتخت حاکم بود. هر تاکسی نرخ خود را می‌داد و گاهی کسی را به جز گرفتن تاکسی دربست سوار نمی‌کرد. نرخ‌های نجومی سبب شده بود که دیگر کسی به فکر گرفتن تاکسی نیفتاد تا این که تاکسی‌های اینترنتی قیمت‌ها را شکستند و امپراطوری تاکسی های شهری را از بین بردند و کاری که سال‌ها ارگان ها و سازمان های مختلف نتوانسته بودند انجام دهند شکل دادند و آن کاهش قیمت‌ها و سرعت در حمل و نقل بود.

اما این روزها شهرداری تهران با گذاشتن طرح‌های رنگارنگ دوباره گرانی را بر شهر حاکم کرده و بازار قلدرانه برخی تاکسی های رنگی را رواج داده است.

گذاشتن طرح هایی بدون داشتن پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی سبب شده تا مردم دوباره به دردسر بیفتند اما گویا این دردسر به همین نقطه ختم نمی‌شود و شهرداری می خواهد با تحت نظارت درآوردن تاکسی‌های اینترنتی سعی در کسب درآمد کند، کسب درآمدی که منجر به افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی خواهد شد و در پی آن دوباره رقابت در شهر از بین می رود و آسیب را تنها مردم می بینند.

محمد علیخانی در رابطه با آخرین وضعیت مذاکرات معاونت حمل و نقل با تاکسی های اینترنتی گفت: در حال حاضر شرایطی برای تاکسی‌های اینترنتی گذاشته اند که درصدی از درآمدشان را به شهرداری بدهند و در نظر گرفتن این شرایط سبب می شود که آن ها را فراری بدهند و گرنه تاکسی های اینترنتی آمادگی دارند.

تاکسی های اینترنتی باید درصدی از عوارض شان را پرداخت کنند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: البته تاکسی‌های اینترنتی باید درصدی از عوارض شان را پرداخت کنند اما اینکه خیلی سخت بگیریم و باعث فراری دادن آن‌ها شویم و سبب شویم آن ها در چارچوب قانون قرار نگیرند ناشی از بی تدبیری است.

وی تاکید کرد: اگر تدبیر باشد می‌توان امتیازاتی به آن ها داد و در عوض امتیازاتی گرفت.

علیخانی با اشاره به امتیازاتی که شهرداری می‌تواند به تاکسی‌های اینترنتی بدهد، اظهار کرد: می‌توان بررسی کرد تا خودروهایشان شرایط لازم را داشته باشد، آلاینده نباشد، سال ساختش جدید باشد، رانندگان‌شان صلاحیت لازم را داشته باشند. امنیت بالا می‌رود و مردم هم نفع‌شان را می‌برند اما این که صرفا به آن نگاه درآمد ی داشته باشیم و چیزی از آن ها بگیریم درست نیست.

قیمت ارزان همیشه خوب نیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این که اگر تاکسی های اینترنتی زیر نظر شهرداری باشند قیمتشان افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: قیمت ارزان که همیشه خوب نیست. نمی‌گوییم گران باشد اما هر چیزی که ارزان باشد خوب نیست.

وی در پایان تاکید کرد: چنان چه قیمت تاکسی ارزان باشد اما راننده اش مشکلی داشته باشد که خوب نیست. اگر قیمت بالاتر باشد اما امنیت داشته باشد، مردم هم با خیال راحت تردد می کنند. اگر خودرو معاینه انجام بدهد و نوتر باشد، هزینه اش هم افزایش پیدا می کند. اگر می خواهیم وضع بهتر باشد باید هزینه اش را هم بپردازیم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها