محمد وحدتی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

کاهش قیمت دلار تاثیر جدی بر قیمت کالاهای اساسی خواهد گذشت

محمد وحدتی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ورود نرخ ارز به کانال 11 هزار تومان اظهار کرد: اقدامات اخیر بانک مرکزی باعث شده است که دلار در مسیر برگشت به قیمت واقعی خود قرار بگیرد. قیمت واقعی دلار 11 و 12 هزار تومان نیست. قیمت واقعی دلار 6 یا 7 هزار تومان است و مطمئنا باید به این قیمت بازگردیم.

کاهش قیمت دلار تاثیر جدی بر قیمت کالاهای اساسی خواهد گذشت
کد خبر: 324574
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۱:۳۹:۲۹

اعتمادآنلاین| محمد وحدتی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، هلان ضمن تشکر از رئیس بانک مرکزی با اشاره به تغییرات اخیر بازار ارز گفت: اتفاقا اخیرا با رئیس بانک مرکزی در تبریز جلسه‌ای داشتیم. در آن جلسه من به ایشان گفتم که شما در کاهش قیمت ارز اقدامات خوبی انجام دادید اما باید سیاست‌گذاری‌هایی در جهت واقعی کردن قیمت دلار داشته باشید.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس افزود: اقدامات اخیر بانک مرکزی باعث شده است که دلار در مسیر برگشت به قیمت واقعی قرار بگیرد. قیمت واقعی دلار 11 و 12 هزار تومان نیست. قیمت واقعی دلار 6 -7 هزار تومان است و مطمئنا باید به این قیمت بازگردیم. این بازگشت تاثیر جدی در قیمت کالاهای اساسی خواهد گذشت. دولت اخیرا با بانک مرکزی جلسه داشته و آقای روحانی هم تاکید کرده که کاهش‌ها باید بر بازار تاثیر مستقیم داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «چه بخواهیم چه نخواهیم کاهش نرخ دلار در بازار تاثیر می‌گذارد» گفت: من از برنامه‌های بانک مرکزی اطلاعی ندارم. حتی شاید بعضی از برنامه‌های بانک مرکزی محرمانه باشد اما اطلاعات موثقی از سالم بودن اقدامات بانک مرکزی شنیده‌ام. وقتی بانک مرکزی دلارها را به افراد رانت‌خوار ندهد. وقتی دلارهای ارائه شده 4200 تومانی در محل خودش مصرف شود و یا وقتی بانک مرکزی به کسانی اطمینان کند که هدفشان کمک به زندگی مردم است، کاهش قیمت دلار نیر در بازار کالاها تاثیر خواهد گذاشت.

وحدتی در پایان گفت: ما باید دلار و ارز را در مسیر و محل اصلی خودش مصرف کنیم. توامان باید سعی کنیم که رانت خواری را از بین ببریم. اگر این اقدامات را درست انجام دهیم، دلار بر قیمت اصلی برخواهد گشت و بازار از ثبات نسبی برخوردار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها