هند:

ایران 9 خدمه هندی کشتی توقیف‌شده ریاح را آزاد کرد

مقامات رسمی هند اعلام کردند تعدادی از شهروندان این کشور که هنگام توقیف نفت‌کش ریاح روی عرشه آن بودند، توسط ایران آزاد شده‌اند.

ایران 9 خدمه هندی کشتی توقیف‌شده ریاح را آزاد کرد
کد خبر: 324638
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۳:۳۶:۰۶

اعتمادآنلاین| منابع رسمی روز پنج‌شنبه اعلام کردند که ایران 9 نفر از 12 شهروند هندی را که روی عرشه کشتی ام.تی. ریاح بودند را آزاد کرده است.

بر اساس این گزارش هنوز 21 شهروند هندی در ایران در بازداشت هستند؛ 3 تن از آن‌ها از کشتی ریاح و هجده تن از آن‌ها از نفت‌کش انگلیسی استنا ایمپرو که هفته پیش توسط سپاه پاسداران ایران در تنگه هرمز به دلیل تخطی از قوانین بین‌المللی دریانوردی، توقیف شد.

سفارت هند روز پنج‌شنبه به هجده نفری که روی عرشه استنا ایمپرو بودند دسترسی کنسولی پیدا کرد.

همچنین بیست‌وچهار نفر شهروند هندی که روی عرشه گریس یک، کشتی حامل سوخت ایران بودند هنوز در حال بازداشت هستند. این کشتی توسط پلیس جبل‌الطارق توقیف شد.

وزارت امور خارجه هند گزارش داد که مقامات هندی با این گروه بیست‌وچهار نفره دیدار کرده و به آن‌ها اطمینان دادند که دولت این کشور اقدامات لازم را برای اطمینان حاصل کردن از آزادی و بازگشتشان به میهن انجام خواهد داد.

ورامولی مورالیدهاران، وزیر دولت هند در امور خارجی درباره بروزترین اطلاعات درباره هجده نفر روی عرشه کشتی استنا ایمپرو گفت که سفارت در تهران به این افراد دسترسی کنسولی پیدا کرده است.

این وزیر هند همچنین گفت که تمامی آن‌ها حالشان خوب است و هند به پافشاری برای آزادی سریع آن‌ها ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها