جدیدترین «مرد عنکبوتی» میلیاردی شد

«اسپایدر من: دور از خانه» فروشش را از یک میلیارد دلار عبور داد و به صف میلیاردی‌ها پیوست.

جدیدترین «مرد عنکبوتی» میلیاردی شد
کد خبر: 324655
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۱۴:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «اسپایدرمن: دور از خانه» چهلمین فیلم تاریخ شد که موفق شد تا فروشش را از مرز یک میلیارد دلار عبور دهد و نام خود را به عنوان نخستین فیلم میلیارد دلاری در میان تمامی فیلم‌های «مرد عنکبوتی» ثبت کند.

این فیلم که با بازی تام هالند در نقش مرد عنکبوتی ساخته شده، پنجشنبه شب به این مرز رسید و پرفروش‌ترین فیلم اقتباس شده از شخصیت «مرد عنکبوتی» لقب گرفت.

این فیلم که 334 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده، بار دیگر داستان پیتر پارکر 16 ساله را روایت می‌کند که باید برای نجات دنیا تلاش کند و این در حالی است که به یک سفر مدرسه‌ای رفته و در اروپا به سر می‌برد. جیک جیلنهال بازیگر جدید این مجموعه است و ساموئل ال جکسون، زندایا، کوبی اسمالدرز، جان فاورو، جیکوب باتالون و ماریسا تومی نیز نقش‌های فیلم‌های قبلی خود را تکرار کرده‌اند.

در میان فیلم‌های مختلف «اسپایدرمن» قسمت سوم که با نام «اسپایدرمن 3» به کارگردانی سم ریمی و بازی توبی مگوایر در سال 2007 اکران شد، بیشترین فروش را داشت و 890 میلیون دلار را ثبت کرده بود.

در میان فیلم‌های سونی که در فهرست میلیاردی‌ها جای گرفته‌اند، تنها «اسکای‌فال» پیش از این به این مرز رسیده بود و در سال 2012 به فروش 1.11 میلیاردی دست یافت و اکنون در ردیف 25 از میان فیلم‌هایی جای دارد که از مرز میلیارد عبور کرده‌اند. «اسپایدرمن: دور از خانه» دومین فیلم پرفروش این کمپانی شده است و پس از آن «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» با فروش 963 میلیون دلار جای دارد.

«اسپایدرمن: دور از خانه» پنجمین فیلم پرفروش از مجموعه فیلم‌های «اسپایدرمن» در بازار آمریکای شمالی است و پایین‌تر از «بازگشت به خانه» و سه‌گانه ریمی قرار دارد.

این فیلم در چین 204 میلیون دلار، در کره جنوبی 56 میلیون دلار، در بریتانیا 36 میلیون دلار، در مکزیک 30 میلیون دلار، در ژاپن 26 میلیون دلار، در برزیل 25 میلیون دلار و استرالیا 24 میلیون دلار فروش داشته است.

به نظر می‌رسد فیلم بعدی که از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند «علاءالدین» دیزنی باشد که با بازی ویل اسمیت تاکنون 341 میلیون دلار در آمریکا و 648 میلیون دلار در بازار بین‌المللی فروخته است. برای «شیر شاه» نیز چنین جایگاهی متصور است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها