علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

دولت باید رویه نادرست تخصیص ارز 4200 تومانی را اصلاح کند/ ارز دولتی به جیب عده‌ای خاص رفته است/ گله‌مندی مجلس از دولت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس نسبت به رویه دولت در تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی از دولت گله‌مند است و به صورت جدی پیگیر هستیم تا دولت این رویه نادرست را اصلاح کند.

دولت باید رویه نادرست تخصیص ارز 4200 تومانی را اصلاح کند/ ارز دولتی به جیب عده‌ای خاص رفته است/ گله‌مندی مجلس از دولت
کد خبر: 324659
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه تخصیص 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی، بیان کرد: دولت تاکنون در این زمینه به خوبی عمل نکرده است و نشان داده که عزم لازم برای توزیع کالاهای اساسی با نرخ 4200 تومانی به مردم را ندارد.

وی با بیان اینکه حذف چند قلم کالا از لیست کالاهایی که ارز دولتی می‌گیرند، غیرقانونی است و دولت باید پاسخگو باشد، گفت: دولت بر اساس قانون بودجه 98 موظف است تا سقف 14 میلیارد دلار به 25 قلم کالای اساسی ارز دولتی اختصاص دهد اما اوایل اردیبهشت ماه اعلام کرد که این ارز 4200 تومانی را به برخی اقلام اساسی نمی‌دهد که خلاف قانون است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: حذف این اقلام از لیست تخصیص ارز دولتی، نیازمند مجوز در قانون بودجه بود و دولت باید پیش از این تصمیم، متمم بودجه به مجلس می‌آورد و در صورت موافقت مجلس این اقدام را انجام می‌داد اما رأسا این تصمیم را اتخاذ کرد.

کریمی تصریح کرد: مجلس نسبت به نحوه اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی از دولت گله‌مند است و بهصورت جدی پیگیر هستیم تا دولت این رویه نادرست را اصلاح کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت به دنبال تغییر در این قانون است، باید به مجلس اصلاحیه دهد، گفت: دولت در سال گذشته هم نتوانست کالاهای اساسی را با قیمت 4200 تومانی به دست مردم برساند و ارز دولتی تبدیل به رانت و فسادی شد که به جیب عده‌ای خاص رفت و اگر دولت قادر به اجرای این مصوبه نیست، باید لایحه‌ای برای حذف یا اصلاح این مصوبه ارائه کند تا از این طریق رانت و فساد به وجود نیاید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها