کد خبر: 324780
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

بعیدی‌نژاد:

دادگاه انگلیس درباره سود بدهی قرارداد نظامی به نفع ایران رأی داده است

بعیدی‌نژاد اعلام کرد: دادگاه انگلیس سال‌هاست در خصوص سود بدهی قرارداد نظامی به صورت قطعی به نفع ایران رأی داده و رأی اخیر فقط درباره چند سال تحریم بعد از سال 2008 است.

دادگاه انگلیس درباره سود بدهی قرارداد نظامی به نفع ایران رأی داده است
کد خبر: 324780
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۰۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه توئیترش نوشت: «شبکه ایران اینترنشنال مرتب زیرنویس می‌کند که دیوان عالی بریتانیا در مشاجره بین ایران و بریتانیا در موضوع سود بدهی قرارداد نظامی، به نفع بریتانیا رأی داد. این نحوه تنظیم خبر کاملا جهت‌دار و غلط است.»

او افزود: «دادگاه انگلیس سال‌هاست در خصوص سود بدهی قرارداد نظامی به صورت قطعی به نفع ایران رأی داده و‌ رأی اخیر فقط در خصوص چند سال تحریم بعد از سال 2008 است که نسبت به کل بدهی و سود سال‌های طولانی مشخص شده توسط دادگاه، ناچیز است.»

سفیر ایران در لندن همچنین پیش از این در توئیتی نوشته بود:‌ «جمهوری اسلامی ایران با رأی دادگاه انگلیس نسبت به عدم الزام شرکت انگلیسی به پرداخت بخشی از سود بدهی خود در سال‌های تحریم مخالف بوده و اقدام حقوقی لازم را اتخاذ خواهد کرد. اما این رأی هیچگونه تاثیری بر الزام شرکت انگلیسی به پرداخت کل مبلغ چند صد میلیون پوند بدهی و سود بیش از 30 سال آن ندارد.»

براساس این گزارش، دادگاه عالی انگلیس علیرغم رای دیوان بین‌المللی، با صدور حکمی به نفع یک شرکت تسلیحاتی انگلیسی، اعلام کرد که این شرکت نباید همه سود ناشی از مبلغی را که بابت فروش تانک به ایران دریافت کرده، به تهران پرداخت کند.

براساس رای دادگاه، نیازی نیست که انگلیس 20 میلیون پوند از مجموع سود قرارداد خرید تانک‌های چیفتن را به ایران بپردازد. سود این پول از سوی وزارت دفاع انگلیس بین 32 تا 41 میلیون پوند برای 40 سال بدهی تعیین شده است.

دادگاه انگلیس اعلام کرده است؛ وزارت دفاع این کشور نباید بابت مدت زمان حدود 10 سال که این پول مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا شده، برای نگهداری آن پول پرداخت کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها