چند درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند؟

مدیرکل دفتر تامین‌ مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته‌امداد درباره آمار مددجویان فاقد منزل مسکونی گفت: 10 درصد از یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد، فاقد مسکن هستند.

چند درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند؟
کد خبر: 324854
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۰۹:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تامین‌مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته‌امداد درباره روند بازسازی منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد در مناطق سیل‌زده کشور گفت: الحمدلله روند بازسازی سرعت گرفته و کار به خوبی در حال پیشرفت است و هر روز به تعداد واحدهای شروع شده در حوزه اقدام و عمل اضافه می‌شود. همچنین روند انعقاد قرارداد با بانک‌ها سرعت گرفته و بازپرداخت وا‌م‌ها نیز شروع شده است.

وی با بیان اینکه 30 هزار واحد براثر وقوع سیل در فروردین‌ماه در استان‌های مختلف کشور خسارت دیده‌اند، ادامه داد: از این تعداد 11 هزار واحد خسارت کامل دیده‌اند که باید تخریب و نوسازی شوند تاکنون ساخت بیش از 2 هزار واحد را شروع کرده‌ایم همچنین در تمامی واحدهای تعمیراتی کار بازسازی و تعمیر شروع شده و در مرحله تکمیل است. در آینده‌ای نزدیک نیز خبرهای خوبی را از روند تکمیل و بازسازی آنها ارائه خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر تامین‌مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته‌امداد با بیان اینکه تخریب منازل مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی بیش از شهرها است گفت: از 11 هزار واحد تخریبی نزدیک به 9 هزار واحد روستایی هستند.

بازیان خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها نیز اگر چه سیل نیامده اما شدت بارندگی بالا بوده است و ما نیز به واسطه تایید بنیاد مسکن و تامین اعتبارات لازم توسط دولت ما نیز اقداماتی را برای تامین مسکن این افراد انجام داده‌ایم و این روند نیز ادامه خواهد یافت.

وی همچنین درباره تامین مسکن دیگر مددجویان کمیته نیز گفت: این مددجویان در برنامه جاری ما هستند و خوشبختانه با توجه جدی که در این چند ساله صورت گرفته است در 4 سال گذشته بیش از 85 هزار واحد مسکونی را در شهر و روستا ساخته و به مددجویان تحویل دادیم. همچنین بیش از 250 هزار واحد مسکونی را نیز در این مدت تعمیر کرده‌ایم و این عدد بسیار قابل توجه نسبت به روند گذشته بوده است و با همین سرعت نیز کار ادامه پیدا خواهد کرد.همچنین نزدیک به سه هزار میلیارد تومان برای ساخت و تعمیر این منازل هزینه شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با جهت‌گیری جدی و موثر کمیته امداد امام خمینی بتوانیم به هدف‌ اصلی‌مان که مسکن‌دار کردن مددجویان فاقد مسکن است برسیم. البته باید بگویم که این اتفاق با یک دست امداد انجام نمی‌شود و همه باید کمک کنند.

مدیرکل دفتر تامین‌مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته‌امداد درباره آمار مددجویان فاقد منزل مسکونی گفت: 10 درصد از یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها