کد خبر: 324868
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۰:۱۸:۳۱
| |

آذر منصوری، دبیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان:

تلاش می‌کنیم به اجماعی مشابه 94 و 96 برسیم/ اصلاح‌طلبان درباره نحوه حضور در انتخابات به جمع‌بندی نرسیده‌اند

دبیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان درباره نوع حضور در انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی تاکنون به جمع‌بندی نرسیده‌اند، بیان کرد: تلاش می‌کنیم اجماعی مشابه انتخابات 96 و 94 داشته باشیم تا حرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات به شکل هماهنگ، منسجم و کاملا ائتلافی باشد.

تلاش می‌کنیم به اجماعی مشابه 94 و 96 برسیم/ اصلاح‌طلبان درباره نحوه حضور در انتخابات به جمع‌بندی نرسیده‌اند
کد خبر: 324868
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۰:۱۸:۳۱

اعتمادآنلاین| پس از سخنان حمید ملانوری دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب درباره رسمیت داشتن چهار ائتلاف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا)، جبهه اصولگرایان استان قم، جبهه عدالت؛ رفاه و پیشرفت و جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی، «آذر منصوری» روز شنبه ضمن تاکید بر تغییر نام شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی گفت: جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی متشکل از همه احزابی است که اساسنامه خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده و عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هستند. وی افزود: در قانون جدید احزاب دست کم پنج تشکل سیاسی می توانند با محوریت یک حزب، تقاضای تشکیل جبهه یا ائتلاف را بدهند. بنابراین شورای عالی سیاست گذاری در این دوره هم با توجه به تغییرات قانون احزاب، توانست مجوزی تحت عنوان "جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی" بگیرد.


دبیر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در خصوص انتخاب نام جبهه برای ائتلاف جدید اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: به این دلیل برای این تشکل عنوان جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی انتخاب شد که در قانون جدید، تشکل ها تحت عنوان شورا نمی توانند فعالیت کنند.


منصوری با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ذیل جبهه اصلاح طلبان فعالیت می کند، یادآور شد: جبهه یا ائتلاف می تواند ارکان مختلفی داشته باشد که با توجه به تاکید احزاب اصلاح طلب بر حرکت ائتلافی در انتخابات دوم اسفندماه مجلس، طبق صورت جلسه ای که به امضا اعضا رسیده است رکنی که به این موضوع رسیدگی می کند شورای عالی سیاست گذاری است که می تواند متشکل از اشخاص حقیقی یا حقوقی موثر باشد. روندی که در انتخابات گذشته هم در پیش گرفته شد و توانست انسجامی میان اصلاح طلبان ایجاد کند.


وی درخصوص نحوه فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: این شورا متشکل از احزاب اصلاح طلب است منتها باتوجه به اعلام قبلی دبیر کمیسیون ماده 10 مبنی بر فعالیت قانونی دو جبهه (جمنا و جبهه اصلاح طلبان)، شورای هماهنگی هم برای اینکه بتواند جایگاه حقوقی خودش را حفظ کند اقدام به ثبت حقوقی این مجموعه کرده است.


قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اظهار داشت: احزاب شورای هماهنگی همگی عضو شورای عالی سیاستگذاری (جبهه اصلاح طلبان) هستند و با توجه به جمع بندی که صورت گرفته، برنامه های انتخاباتی در قالب جبهه اصلاح طلبان دنبال می شود.


منصوری گفت: با توجه به فرصتی که تا انتخابات باقی مانده و اینکه اصلاح طلبان درباره نوع مشارکت در انتخابات به جمع بندی نرسیده اند و به رغم انتقادها، مجموعه تلاش ها به این شکل است که اجماعی که در انتخابات 96 و 94 شکل گرفت را داشته باشیم تا حرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده به شکل هماهنگ، منسجم و کاملا ائتلافی باشد.

منبع: ایرناپلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها