کد خبر: 324916
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۱:۱۹:۰۰
| |

نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار می‌شود

نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام فردا ششم مرداد ماه در حالی در وین برگزار می‌شود که به گفته سیدعباس موسوی این نشست فرصتی برای طرح مباحث و آماده‌سازی نشست پیشِ روی وزرای خارجه ایران و 1+4 است.

نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار می‌شود
کد خبر: 324916
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| به فاصله یک ماه بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران کل سیاسی ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هفتم تیر ماه در وین برگزار شد، فردا (یکشنبه) ششم مرداد ماه نیز شهر وین میزبان نشست فوق العاده کمیسیون مزبور با حضور هیأت‌های ایران و 1+4 و نماینده اتحادیه اروپاست.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که ایران 16 تیر ماه وارد گام دوم توقف برخی تعهدات برجامی شد و از سقف غنی سازی 3.67 درصدی عبور کرد و به غنای 4.5 درصد رسید. اقدام ایران در چارچوب بیانیه 18 اردیبهشت ماه سال جاری شورای عالی امنیت ملی بود. ایران در گام اول اعلام کرد که دیگر متعهد به رعایت محدودیت‌ها در زمینه ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین نیست و در همین راستا دهم تیر ماه بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از 300 کیلوگرم عبور کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها