کد خبر: 324940
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۱:۴۰:۲۵
| |

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی:

بالا و پایین رفتن قیمت دلار بستگی به دولت و بانک مرکزی دارد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه با کاهش نرخ دلار باید تاثیر آن در سایر بازار ها نظیر مسکن، خودرو و اقلام اساسی دیده شود، گفت: باید به نحوی بازار ارز مدیریت شود که اگر دلار به نرخ 10 تومان رسید همه اجناس نیز با دلار 10 هزار تومانی تعیین قیمت شوند.

بالا و پایین رفتن قیمت دلار بستگی به دولت و بانک مرکزی دارد
کد خبر: 324940
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۱:۴۰:۲۵

اعتمادآنلاین| امیر خجسته ضمن ارزیابی دلایل کاهش نرخ دلار بیان کرد: بالا و پایین رفتن قیمت دلار بستگی به دولت و بانک مرکزی دارد. اگر بخواهند می‌توانند قیمت دلار را پایین بیاورند. هرچند فضای سیاسی و اتفاقات منطقه در قیمت دلار موثر است اما واقعیت این است که قیمت دلار دست خود دولت است.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت می‌تواند با مدیریت، نرخ دلار را کاهش داد. اکنون که نرخ دلار کاهش یافته است نشان می دهد اراداه خوبی پشت این موضوع بوده است. اما واقعیت این است که اگر با پایین آمدن نرخ دلار قیمت کالاهای اساسی نیز کاهش پیدا کرد یعنی این پایین آمدن واقعی است اما اگر قیمت کالاهای اساسی پایین نیامد یعنی این کاهش قیمت صوری است.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: ما قطعا باید تدبیری کنیم که با کاهش نرخ دلار تاثیر آن در سایر بازارها نظیر مسکن، خودرو و اقلام اساسی مردم دیده شود. اکنون بعضی بخش‌ها راکد است و برخی دیگر کاهش چند درصدی داشته است. باید اقدامی کنیم که اگر دلار به نرخ 10 تومان رسید همه اجناس نیز با دلار 10 هزار تومانی تعیین قیمت شوند.

وی در پایان گفت: اگر دولت بخواهد مدیریت صحیحی در نرخ ارز داشته باشد و آن را تثبیت کند باید متناسب با نرخ ارز قیمت کالاهای اساسی و سایر بخش‌ها نیز تنظیم شود. این عزم دولت را می‌طلبد که قطعا اگر عزم خود را جزم کند موفق خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها