کد خبر: 325136
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۰۹:۰۶:۴۸
| |

مترو را ساختند، خط ریلش را نه!

رییس شورای شهرستان قرچک با اشاره به پیگیری احداث خط مترو توسط فرمانداری گفت: برای قرچک ایستگاه مترو زده شده اما خطی کشیده نشده است و موضوع فعلا مسکوت مانده است.

مترو را ساختند، خط ریلش را نه!
کد خبر: 325136
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۰۹:۰۶:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ زلیخا جباری با بیان اینکه شهرستان قرچک حدود 270 هزارنفر جمعیت دارد که نسبت به مساحت آن دارای جمعیت متراکمی است و به دلیل نزدیک بودن به تهران دارای موقعیت ویژهای است، گفت: از امتیازات این شهرستان می‌توان به نزدیکی به تهران، وجود شهرک صنعتی،جمعیت جوان، وجود زمین‌های کشاورزی جهت احداث گلخانه در منطقه و همچنین گلوگاه دو شهر ورامین و پیشوا را نام برد.

وی در ادامه به سرانه‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان اشاره کرد و گفت:در شهرها و روستاهای شهرستان قرچک خانه‌های سلامت بسیاری وجود دارد که خدمات خوبی را به ساکنان ارائه می‌دهند.همچنین این شهرستان تنها یک بیمارستان دارد که هنوز کامل راه‌اندازی نشده و تازه افتتاح شده است و البته یک بیمارستان پاسخگوی نیازهای درمانی این شهرستان نیست.در حقیقت می‌توان گفت وضعیت سرانه بهداشت و درمان در این شهرستان در وضعیت بدی قرار ندارد اما اگر این سرانه‌ها افزایش یابد قطعا کیفیت خدمات نیز بیشتر خواهد شد.

رییس شورای شهرستان قرچک افزود: شهرستان قرچک جمعیت متراکمی نسبت به مساحتش دارد. سرانه‌های آموزشی نیز در دوره جدید در دستور کار قرار گرفته این سرانه‌های دربرخی محلات کافی و در برخی دیگر ضعیف تر است اما به طور کل هرچه این سرانه افزایش یابد کیفیت آموزشی و فرهنگی منطقه نیز بالاتر خواهد رفت.

استفاده از کفپوش جای چمن


وی در بخش دیگری از این گفت‌وگوبا بیان اینکه استانداردهای فضای سبز به نسبت جمعیت رعایت شده است اظهار کرد:سرانه فضای سبز در این شهرستان کافی بوده و شهرداری نیز با توجه به کمبود آب تدابیری در این خصوص اندیشده است.همچنین استفاده ازکفپوش جذبی به جای چمن در بلوارها در دستور کار قرار دارد تا استفاده از چمن به حداقل برسد.


نوسازی اتوبوس های فرسوده یاری دولت را می طلبد


جباری همچنین وضعیت حمل‌ونقل عمومی دراین شهرستان را تشریح کرد و گفت: اتوبوس‌های این شهرستان بسیار فرسوده و تعدادشان نیز کم است.اگر این اتوبوس‌ها نوسازی شوند قطعا اثرات مثبتی خواهند داشت .این موضوع یاری دولت را می طلبد.

وی همچنین به مترو در این شهرستان اشاره کرد و گفت:احداث خط مترو توسط فرمانداری پیگیری شده بود که فعلا مسکوت مانده است.برای قرچک ایستگاه مترو زده شده اما خطی کشیده نشده است.همچنین قطار شهری نیز برای این شهرستان پیشنهاد شده است که در کنار ریل قطار ، ریلی برای آن درنظر گرفته شود.در صورت راه‌اندازی اثرات مثبتی برای شهرستان خواهد داشت.

ساخت پارک بحران در دستور کار این شهرستان


رییس شورای شهرستان قرچک تصریح کرد:برای روستاها و شهرهای شهرستان قرچک سوله مدیریت بحران در نظر گرفته شده است.از طرفی سوله‌های ورزشی نیز در این شهرستان وجود دارند که در صورت بحران می‌توان از آنها استفاده کرد.همچنین قرار است وسایل امدادی نیز خریداری و در این سوله‌ها دپو شود. قرچک تازه تبدیل به شهرستان شده و در گذشته زیرساخت مناسبی در خصوص مدیریت بحران نداشت اما رفته‌رفته این امکانات در حال تکمیل است.از طرفی ساخت یک پارک بحران را نیز در دستور کار داریم.

اختصاص هفت سرای محله قرچک


این مقام مسئول در قرچک با بیان اینکه در سال‌های اخیر افزایش سرانه فرهنگی در شهرستان داشتیم، گفت: در قرچک سه سرای محله افتتاح شده است و دو سرای محله نیز در حال ساخت است. همچنین قرار است دو سرای محله دیگر نیز بعد از اتمام آنها ساخته شود شهروندان هم از سرای محله ها استقبال بسیار خوبی داشته اند. و همچنین ساخت یک فرهنگسرای بزرگ نیز در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.

جباری ضمن تاکید بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، توجه به مترو و یا قطار شهری برای این شهرستان، به موارد ضروری دیگر برای شهرستان قرچک اشاره کرد و گفت:این شهرستان جوان و نوپا است و نیازمند توجه بیشتری برای رشد و توسعه است.احداث تقاطع غیرهمسطح حدافاصل روستای محمدآباد و شهر قرچک کمک بزرگی به مردم شهرستان خواهد کرد.همچنین احداث کمربند شمالی برای قرچک نیز می تواند بار ترافیکی را در این منطقه کاهش دهد و این موارد حمایت دولت را می طلبد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی شهر قرچک اشتغال جوانان است که با راه اندازی کارخانه پارچه مبلی در منطقه تعدادی از جوانان مشغول به کار شده اند،اظهار کرد:مجموعه مدیریت شهری از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه های رفاهی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و... در منطقه استقبال می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها