خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران مطرح کرد:

طراحی مکانیزم بازگشت ارز حاصل از استخراج رمزارزها

مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران خواستار تعیین تعرفه مشخص برق برای این موضوع شد و گفت: می‌توان مکانیزم‌هایی را نیز برای بازگشت ارز حاصل از این موضوع در نظر گرفت.

طراحی مکانیزم بازگشت ارز حاصل از استخراج رمزارزها
کد خبر: 325159
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۰۹:۲۲:۴۸

اعتمادآنلاین| مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، درباره تصویب استخراج رمز ارز در کمیسیون اقتصادی دولت گفت: یکی از مهم ترین و بزرگترین مشکلاتی که کشور با آن مواجه است، این است که با مسائل صفر و یکی برخورد می کنیم؛ مسائل را یا آزاد می کنیم یا ممنوع و هیچ راه حلی ارائه نمی کنیم.

وی با اشاره به متداول شدن استفاده از رمز ارزها در دنیا، تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از کشورها برای استخراج رمزارزها یارانه و تشویقی می دهند و با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد، ما نیز نباید از دنیا در این زمینه عقب بیفتیم.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مصرف بالای برق برای استخراج رمزارزها اظهار داشت: می توان تعرفه مشخصی را برای مصرف برق رمز ارزها در نظر گرفت.

همچنین می توان مکانیزم هایی را درباره بحث بازگشت ارز حاصل از استخراج آن در نظر گرفت.

خوانساری تاکید کرد: با این حال برخورد حذفی با موضوع استخراج رمزارزها بسیار خطرناک و نگران کننده است و ما نباید به این موضوع صفر و یکی نگاه کنیم.

ارسال پیشنهادات اصلاحی بودجه بخش خصوصی به دولت

وی همچنین درباره 3 پیشنهاد بخش خصوصی برای اصلاح ساختار بودجه (حذف یارانه های پنهان، حذف ارز 4200 تومانی و کاهش بودجه شرکت های دولتی) گفت: این پیشنهادات را در قالب نامه ای تنظیم کرده و به دولت ارسال خواهیم کرد.

رییس اتاق تهران خاطرنشان کرد: نمی دانیم که دولت تا چه اندازه به این اصلاحات توجه و عمل کند ولی امیدوار هستیم که دولت حرف بخش خصوصی را بپذیرد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها