رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا مطرح کرد:

توسل برخی از شرکت‌های تولید موتورسیکلت به نمایندگان مجلس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه برخی شرکت‌های تولید موتورسیکلت برای پلاک شدن محصولات‌شان متوسل به نمایندگان مجلس می‌شوند، اما بدانند که تولید این موتورسیکلت‌ها اشتباه بوده و به هیچ عنوان پلاک نمی‌شوند.

توسل برخی از شرکت‌های تولید موتورسیکلت به نمایندگان مجلس
کد خبر: 325221
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۰:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه 6 میلیون موتورسیکلت فاقد پلاک در کشور وجود دارد، اما باز هم کارخانه‌ها اقدام به تولید موتورسیکلت کاربراتوری می‌کنند، آیا پلیس برنامه‌ای برای توقف تولید این موتورها دارد، گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم کارخانه تولید نکند، اما کارخانه‌های تولید موتورسیکلت باید بدانند که موتورسیکلت کاربراتوری براساس مصوبه دولت پلاک نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز بسیاری از کارخانه‌ها با ما مکاتبه می‌کنند و متوسل به برخی نمایندگان مجلس می‌شوند تا بتوانند از این طریق موتورسیکلت‌ها را پلاک کنند، اما بدانند که تولید این موتورسیکلت‌ها اشتباه بوده و به هیچ عنوان پلاک نمی‌شوند.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نقاط حادثه‌خیز در شهرها ادامه داد: بهره‌بردار و تایید کننده اصلی هر معبری که قرار است، ساخته شود پلیس راهور است، بنابراین وزارت راه و شهرداری در شهرها و جاده‌های کشور موظف به رعایت استانداردهای ایمنی در معابر شهری و بین شهری هستند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه پلیس در ساخت بزرگراه نقش نداشته، اما در حوزه ایمن‌سازی آن نقش دارد، گفت: برخی از بزرگراه‌ها دارای نواقصی هستند مانند بزرگراه امام علی (ع) که به دلیل پیچ‌های زیاد باعث ایجاد ترافیک می‌شود. مشکلات بزرگراه‌ها در مجموعه فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا بررسی می‌شود و به شهرداری یا معاونت توسعه راهداری اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: ما در کروکی تصادفات محورها را تحلیل می‌کنیم و چنانچه یک نقطه به عنوان گپ تصادفات باشد به عنوان نقطه حادثه‌خیز اعلام می‌کنیم.

سردار هادیانفر همچنین با بیان اینکه موضوع اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال 97 همچنان در حال بررسی است، درباره طرح کاهش آلودگی هوا خاطرنشان کرد: پلیس در این مدت که از اجرای طرح کاهش می‌گذرد موارد را بررسی می‌کند که آیا طرح زوج و فرد که به طرح کاهش آلودگی هوا تبدیل شده است برای شرایط کنونی پاسخگو است یا خیر؟

وی ادامه داد: دو موضوع کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا از مهمترین اهداف اجرای طرح کاهش بوده‌اند ما نیز در حال حاضر در حال بررسی هستیم که آیا این اثرات را داشته است یا خیر و به زودی نتیجه نیز اعلام خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها