کد خبر: 325246
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۰:۵۹:۰۰
| |

ماجرای نصب سر حیوانات در اداره محیط زیست اردکان چیست؟

مسئولان محیط زیست استان یزد می‌گویند: تصاویر منتشره‌ از سر نصب شده دو حیوان در اداره محیط زیست اردکان مربوط به لاشه‌ حیوانات تلف‌شده بوده و نبود یک موزه تخصصی، این اداره را بر آن داشته تا سرها را در دفتر مدیر نصب کنند.

ماجرای نصب سر حیوانات در اداره محیط زیست اردکان چیست؟
کد خبر: 325246
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۰:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| این روزها تصاویر سر تاکسیدرمی شده‌ی دو حیوان در اداره محیط زیست شهرستان اردکان در شبکه‌های اجتماعی موجب واکنش‌ها و انتقادات مختلفی از سوی مردم و کارشناسان نسبت به این موضوع شده است.

در نهایت این گلایه‌ها تا آنجا بالا گرفت که «مهدیه‌السادات حدادیان» مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان یزد ضمن تائید نصب سر این دو گونه ارزشمند جانوری در اداره‌ محیط زیست اردکان، اظهار کرد: این گونه‌ موارد تاکسیدرمی شده مربوط به کشف شکار غیرمجاز یا تلف شدن جانوران است.

وی با اشاره به اهمیت کار تاکسیدرمی حیوانات، نبود موزه در اردکان را علت نصب سر این حیوانات در داخل اداره اعلام و تاکید کرد: جانواران تاکسیدرمی شده در مرکز استان در موزه تخصصی واقع در این اداره کل نگهداری می‌شوند ولی این امکان در شهرستان اردکان فراهم نیست.

حدادیان با تاکید بر این که محیط زیست توجه بسیار ویژه‌ای نسبت به حفاظت از گونه‌های جانوری دارد، خاطرنشان کرد: نگهداری سر یا بدن این حیوانات نیز با توجه به این که آنها تلف شده‌اند، برای این است که بتوانیم در راستای معرفی این گونه‌های مهم و همچنین حفاظت آن برای آیندگان اقدامی انجام دهیم.

دکتر «هادی فاضلی شورکی» کارشناس بیماری‌های حیات وحش اداره کل حفاطت محیط زیست استان یزد هم راجع به این موضوع گفت: سر قوچ وحشی مربوط به تلفات جاده‌ای ناشی از خودروهای حمل مواد معدنی و سر پازن(کل وحشی) مربوط به حمله گرگ بوده که لاشه آنها به اداره محیط زیست اردکان منتقل و تاکسیدرمی شده است.

وی افزود: تاکسیدرمی جنبه آموزشی دارد و معمولاً تعدادی تاکسیدرمی در ادارات مختلف محیط زیست جهت بازدید عموم و دانش‌آموزان و آشنایی با حیات‌وحش و محیط زیست وجود دارد که در مواقعی به نمایش گذاشته می‌شود و همچنین مواردی را در موزه اداره کل محیط زیست استان نیز شاهد هستیم و موردی غیر عادی نیست.

هر چند نبود موزه تخصصی در اردکان برای نصب سر این جانوران در محیط زیست اردکان موضوعی غیرعادی به نظر نمی‌رسد اما مطمئنا این امکان وجود داشت تا با حساسیت بیشتر در انتخاب محل نصب آنها در یک اداره حامی محیط زیست از بروز چنین حاشیه‌هایی جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها