کد خبر: 325295
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۲:۰۲:۴۲
| |

حمیدرضا رستگار، رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد:

رکود گریبان بازار آهن را گرفت

حمیدرضا رستگار، رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، گفت: در پی کاهش تقاضا در بازار آهن، قیمت فولاد و آهن کاهش قابل توجهی داشته و این موضوع به ایجاد رکود در این بازار منجر شده است.

رکود گریبان بازار آهن را گرفت
کد خبر: 325295
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۲:۰۲:۴۲

اعتمادآنلاین| حمیدرضا رستگار، رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، درباره وضعیت آهن و فولاد گفت: بازار آهن در حال حاضر به دلیل کاهش قابل توجه قیمت و کاهش حجم تقاضا با رکود مواجه شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با تاکید بر این‌که بعد از سال‌ها، زحمت ایران در تولید فولاد به خودکفایی رسیده است، بیان کرد: طبق چشم‌انداز 1404 تولید فولاد باید به 55 میلیون تن در سال برسد که به نظر می‌رسد با رکود حاکم در بازار این پیش‌بینی محقق نشود.

وی یادآور شد: قیمت فولاد در حال حاضر به شدت کاهش یافته و این موضوع به ضرر تولیدکنندگان است و این موضوع به آن معنا نیست که فروشندگان خواهان رشد غیرمنطقی قیمت فولاد هستند.

رستگار ادامه داد: قیمت فولاد در بازار به صورت غیرمنطقی کاهش یافته و این قیمت از هزینه تمام شده تولیدکنندگان فولاد کمتر است و بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت آهن و فولاد متناسب با شرایط اقتصادی و تورم افزایش پیدا نکرده است.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با اشاره به تضعیف تولیدکنندگان و بازارهای مولد در پی کاهش قابل توجه قیمت فولاد یادآور شد: شرایط بازار صادراتی فولاد آنچنان مناسب نیست و متاسفانه فعالیت در بازار صادراتی کاملا دستخوش تغییر شده و با توجه به بخشنامه‌های متعدد صادرات در این بازار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که نیازی در بازار وجود نداشته باشد، رفته رفته حجم تولید و فعالیت‌های واحدهای صنعتی کاهش می‌یابد.

رستگار تاکید کرد: پروژه‌های مصرفی فولاد همچون مسکن به شدت کاهش یافته و این موضوع تاثیر چشمگیری بر میزان تقاضای فولاد دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در پایان گفت: اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری قیمت هر کیلو فولاد 5400 بوده که در حال حاضر به قیمت 4100 تا 4200 تومان رسیده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها