حسام‌الدین آشنا‌، مشاور رئیس‌جمهوری:

طرف‌های اروپایی حاضر در برجام بدانند که زمان علیه آنهاست/ ایران به هیچ‌وجه از عملکرد اروپا راضی نیست/ زمان علیه آنهاست

مشاور رئیس‌جمهوری گفت: در پیام‌های روحانی به ماکرون و دیگران مشخص شده که ایران به هیچ‌وجه از عملکرد اروپا راضی نیست.

طرف‌های اروپایی حاضر در برجام بدانند که زمان علیه آنهاست/ ایران به هیچ‌وجه از عملکرد اروپا راضی نیست/ زمان علیه آنهاست
کد خبر: 325317
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۲:۵۴:۲۵

اعتمادآنلاین| حسام‌الدین آشنا‌، مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری درباره عملکرد اروپا در توافق هسته‌ای و گام‌های کاهش تعهدات برجامی کشورمان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از زبان ریاست محترم جمهور و از زبان وزیر خارجه ایران مسائل خود را با اروپا به‌صورت کاملاً شفاف مطرح کرده و در پیام‌هایی که رئیس‌جمهور ایران به رئیس‌جمهور فرانسه و دیگرانی که نقش پیام‌رسانی را ایفا می‌کردند ارائه شده، مشخص شده که ایران به هیچ‌وجه از عملکرد اروپا راضی نیست.


وی افزود: اروپا در قبال ایران 11 تعهد مشخص داشته که در انجام همه آنها تقریبا ناتوان بوده یا اینکه اراده سیاسی کافی برای انجام آن تعهدات ندارد. طبیعی است که برجام یک تعهد چندجانبه است و اینکه یک طرف به تعهدات خود به صورت کامل عمل کند و دیگران هیچ تعهدات خود را محترم نشمارند، این قابل تداوم نیست.

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی خود نشانه‌ای برای طرف‌های مقابل خواهد بود که بدانند زمان علیه آنهاست و فکر می‌کنم در زمان‌های نه‌چندان طولانی در چند ماه آینده ما شاهد مواجه جدیدتری میان کشورهای اروپایی با همدیگر و بین چین و روسیه با آنها برای متوازن‌کردن شرایط برجامی خواهیم بود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها