کد خبر: 325343
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۳:۴۳:۳۷
| |

فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس طی یادداشتی عنوان کرد؛

مهارت آموزی در تقویت کارآفرینی

فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، نوشت: هفته کارآفرینی به ما فرصت می‌دهد تا هم از مجموعه تلاش‌های تلاشگران آموزش فنی و حرفه‌ای قدردانی کنیم و هم به ارزیابی دست‌آوردها در این خصوص بپردازیم و خود را برای رقابت در سطح بین الملل و برای ارتقای کیفیت نیروی انسانی توانمند و ماهر، آماده‌تر سازیم.

مهارت آموزی در تقویت کارآفرینی
کد خبر: 325343
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۳:۴۳:۳۷

اعتمادآنلاین| روز ششم مرداد و نامیدن هفته ای به نام کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نیاز همیشگی به مهارت‌آموزی را یادآور می شود. با توجه به اقداماتی که تا کنون در راستای این مهم انجام گرفته است، جایگاه مهارت آموزی در جامعه و ضرورت آن در خانواده ها تا چه میزان درک شده است و مسئولان امر تا چه اندازه توانسته اند ، نیاز به یادگیری مهارت را در میان افراد جامعه اشاعه دهند؟ مهارت آموزی رکن اساسی جهت ارتقای توان نیروی انسانی و مؤثر در تولید ملی است.


هفته کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ما فرصت می‌دهد تا هم از مجموعه تلاش‌های تلاشگران آموزش فنی و حرفه‌ای قدردانی کنیم و هم به ارزیابی دست‌آوردها در این خصوص بپردازیم و خود را برای رقابت در سطح بین الملل و برای ارتقای کیفیت نیروی انسانی توانمند و ماهر، آماده‌تر سازیم. تحقق آرمان‌های ایران کشور و ساختن ایرانی توسعه یافته و در رفاه،جز با ارتقای مهارت نیروی انسانی و بهره‌وری آن امکان‌پذیر نیست.


شرایط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور به گونه ای است که حل مشکلات و تنگناها، الگوها و راه حلهای جدید و متفاوتی را طلب می کند. ضرورت ایجاد فرصتهای شغلی ، نوسان بهای نفت و مشکلات فروش و عدم همکاری کشورها و فشار تحریم ها عواملی هستند که موجب می شوند سیاستگذاران و برنامه نویسان کلان کشور به منبع درآمد سهل الوصول دیگری به جز نفت بیندیشند و بی شک آن منبع جز ابتکار، خلاقیت و نوآوری که از نیروی انسانی آزموده و مهارت دیده برمی آید،چیز دیگری نیست. آنچه در شرایط سخت کنونی ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس می شود، تشویق و تسهیل کارآفرینی و حمایت از تولید داخلی است. زیرا مسلماً کارآفرینان باتوجه به خصوصیات ممتاز و برجسته خود قادرند در چنین شرایطی منابع لازم برای ایجاد رشد و توسعه در زمینه های تولید و منابع انسانی فراهم کرده، اشتغال و کسب و کار جدید ایجاد کرده و با نوآوری صنعتی بر توسعه دامنه محصولات و خدمات بیفزایند.


وظیفه است که مدیرانی که با تلاش و خلاقیت می کوشند تا فعالیتهای مهارت آموزی اثربخش باشد و با احساس مسئولیت تمام درصدد کاهش مشکلات و آلام جامعه از طریق توانمندسازی مهارتی هستند، مربیان پرتوان و متعهدی که نماد قدرت و خودباوری می باشند و انگیزه شگرف آنها برای تربیت فرزندان ماهر این مرز و بوم با وجود ناملایمات، بی انتهاست؛ ایده پردازان،محققان و اهالی رسانه که با نشر ایده های آگاهی بخش خود حساسیت جامعه را نسبت به اهمیت موضوع مهارت آموزی افزایش می دهند و در نهایت مهارت آموزانی که آسایش یادگیری مدرک محور را با رنج یادگیری فن و مهارت جایگزین کرده اند، تقدیر کنیم و با حمایت از کارآفرینی، بستر اشتغال شایسته ی جوانان را فراهم آوریم تا استوار و با انگیزه ، قابلیت خود را در ساختن ایران توسعه یافته به عرصه ی ظهور بگذارند.

منبع: روزنامه تجارت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها