کد خبر: 325355
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۴:۰۱:۰۰
| |

رامتین خداپناهی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون:

برای 3 ماه کار،‌ صد میلیون درخواست کنیم، اعتراض می‌کنند/ حالم از دستمزهای نامتعارف و پولشویی در هنر خراب است

رامتین خداپناهی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، گفت این روزها حالش از دستمزدهای میلیاردی و پولشویی در هنر خراب است.

برای 3 ماه کار،‌ صد میلیون درخواست کنیم، اعتراض می‌کنند/ حالم از دستمزهای نامتعارف و پولشویی در هنر خراب است
کد خبر: 325355
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۴:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رامتین خداپناهی، نامی که با «ارتفاع‌پست» ابراهیم حاتمی‌کیا سَرِ زبان‌ها افتاد. فیلم‌هایی چون «مزرعه پدری»، «صبحانه برای دو نفر» و سریال‌هایی مثل «معصومیت از دست رفته»، «فقط به خاطر تو»،‌ «هنگامه»، «پیله‌های پرواز» و «خسته دلان» را در کارنامه خودش دارد.

سریال «برای آخرین‌بار» ماه مبارک رمضان نامِ رامتین خداپناهی را بیشتر مطرح کرد و بعد از «بانوی عمارت» هم مثلِ همیشه، پُرکار نیست. البته در «گسل» و «پریا» و «اولین انتخاب» تلویزیون هم حضور داشته ولی بازیگر پُرکاری نیست.

او توضیح داد: دو سریال برای عید و سریال «تک سواران» راما قویدل هم پیشنهاد شد من نپذیرفتم چون اعتراض دارم. چرا باید یک دستمزد 600 میلیونی و ارقام افسانه‌ای به عده‌ای خاص داده شود و ما با این سابقه کار و عضویت در هیئت علمی دانشگاه نمی‌توانیم طلب دستمزدهای معقول هم داشته باشیم. سریعاً به ما خرده می‌گیرند و انتقاد می‌کنند.

او تأکید کرد: چرا ما نباید بگیریم؟ آیا سابقه و کار و سواد نداریم یا بد کار کردیم؟ چرا برخی‌ها ماهانه 100 میلیون و رقم‌های افسانه‌ای دیگر بگیرند و ما برای سه ماه کار،‌ صدمیلیون درخواست کنیم، اعتراض می‌کنند.

اینجا عدالتی در کار نیست؛ البته استثنا هم وجود دارد متن و کارگردان و عوامل خوب هستند و با مبالغ پایین‌تر هم پذیرفته‌ام.

برای سریال «بانوی عمارت» این اتفاق افتاد اما آن موقع دلار 3800 تومان بود و امروز 14000 تومان و پراید 70 میلیون تومان.

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با انتقاد از عدم نظارت بر حوزه دستمزدها و کارهای نازل و سخیف دنیای تصویر، تأکید کرد: هیچ سیستم نظارتی نیست که آن‌طور که باید و شاید بر حوزه دستمزدها، کارهای نازل و سخیف دنیای تصویر اشرافی داشته باشند.

من 20 سال برای رادیو و تلویزیون زحمت کشیده‌ام خصوصاً در شبکه سه که کارهای رمضانی داشتم 70 میلیون مخاطب تماشاگرش بوده‌اند. چرا با تمام این سابقه و کارنامه، نباید ما پیشنهاد کار درجه یک داشته باشیم؟ انگار ما بچه‌زن بابا هستیم!

خداپناهی به بیکاری و کم‌کار شدن هنرمندان کاربلد و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: متأسفانه هنرنمایی بر فضای هنرهای نمایشی غلبه کرده و باعث شده هنرمندانی که حرفی برای گفتن دارند بیکار و کم‌کار شوند. ما آن زمان که کار می‌کردیم 30 سالم بود و امروز 48 ساله شده‌ام اما با این همه سابقه کار بازیگری و فعالیت‌های دانشگاهی، آرامش فکری ندارم و نگران فردا هستیم. چرا باید چنین اتفاقی برای امثال ما بیفتد؟ و عده‌ای رقم‌های افسانه‌ای برای کارهای سخیف بگیرند.

او خاطرنشان کرد: این روزها از خودم می‌پرسم چرا این همه کارهای سخیف با ارقام بالا ساخته می‌شوند و چرا با پدیده‌ای مثل پولشویی روبرو شده‌ایم؟ چرا امثال ما نباید سالی 20 پیشنهاد داشته باشند و سه کار درجه یک و خوب از میان آن‌ها انتخاب شود؟ در صورتیکه دو پیشنهاد می‌شود که یا ناگزیریم برویم و یا مثلِ من ترجیح می‌دهم دوران سخت زندگی را انتخاب کنم ولی بازیگرِ هر کاری نشوم.

خداپناهی در خاتمه خاطرنشان کرد: به هر حال یک روز تاریخ قضاوت می‌کند. خیلی از هنرمندان کاربلد و با دانش ما چنین روزگار سختی را دارند. هنرمندانی که تلاش کرده‌اند ولی با آن‌ها برخوردِ غیر حرفه‌ای شده است.

شاید این درد و گرفتاری بیشتر عاید بازیگران و برخی از عوامل پشت صحنه شده‌اند که بیشتر اوقات هم ندید گرفته می‌شوند. اما یک عده به قدرت لابی و رفتار مافیایی باقی‌مانده‌اند. این‌ها هنرمند را دلسرد کرده و همه را به شکوه و شکایت واداشته است.

پیش از این هم برخی از پیشکسوتان دیگر به ارقام افسانه‌ای و نجومی برخی و توجه به عده خاص اعتراض و گلایه کرده‌اند.

برخی که اصطلاحاً شق‌القمر هم نکرده‌اند و نمی‌کنند اما تحت تأثیر بوق و کرنا و هیاهو میلیاردی دستمزد می‌گیرند ولی توانمندی خاصی را روی صحنه نمایش و جلوی دوربین از آن‌ها نمی‌بینیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها