کد خبر: 325363
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۴:۱۲:۱۸
| |

توزیع بیش از 7 هزار بسته حمایتی میان خانوارهای سیل زده

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از ارسال و توزیع هفت هزار و 699 بسته اهدایی لوازم خانگی مهرانه (کمپین سیل مهربانی جمعیت هلال احمر) در میان خانوارهای سیل زده خبر داد.

توزیع بیش از 7 هزار بسته حمایتی میان خانوارهای سیل زده
کد خبر: 325363
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۴:۱۲:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ محمد نصیری افزود: تاکنون این تعداد بسته لوازم خانگی «مهرانه» شامل یک دستگاه یخچال فریزر 20 فوت پارس، یک شعله اجاق گاز پنج شعله سینجر، یک تخته فرش امیران کاشان و 2 تخته پتو گلبافت با ارسال به استان های خوزستان (دو هزار بسته)، گلستان (هزار بسته)، لرستان (دو هزار بسته)، سیستان و بلوچستان (152 بسته)، همدان (151 بسته)، کرمان (146 بسته)، اصفهان (250 بسته) و قزوین (200 بسته) در بین خانوارهای سیل زده‌ ای که دچار آسیب شده اند، توزیع شده است.

وی ادامه داد: از روز شنبه 22 تیر 98 و در مرحله اول طرح مهرانه، توزیع 10 هزار بسته لوازم خانگی میان مردم مناطق سیل زده آغاز شده و تا پایان بازسازی مناطق سیل زده در کنار مردم حادثه دیده می‌مانیم. گزارش شفاف همراهی با سیل زدگان با حضور و همکاری رسانه‌های جمعی ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تمامی این اجناس از طریق مناقصه رسمی و قانونی و با حضور همه تولیدکنندگان اصلی بازار خریداری شده و به دلیل ایجاد رقابت و خرید انبوه، اجناس اهدایی حداقل 30 تا 40 درصد زیر قیمت تک‌فروشی بازار است. به این معنا اگرچه قیمت بسته اهدایی حدود 5٫5 میلیون تومان است، اما بالغ بر هشت میلیون تومان در بازار ارزش دارد.

نصیری توضیح داد: تمامی کالاهای تامین شده ایرانی است و به این ترتیب مردم خوب کشورمان، هم توانسته‌اند به سیل‌زدگان کمک کرده و هم در رونق اقتصادی کشورمان سهیم باشند.

وی گفت: کل مبلغ بسته مهرانه بالغ بر 55 میلیارد تومان است که از محل کمک‌های مردمی تامین شده است. این بسته اهدایی مردم کشورمان به سیل‌زدگان است که با واسطه جمعیت هلال‌احمر به دست آنها می‌رسد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال‌احمر ریالی از کمک‌های مردمی را صرف ماموریت‌های جاری وظایف ذاتی خود نکرده و سعی می‌کند برای جبران خسارات سیل‌زدگان گام بردارد. برای نحوه هزینه‌کرد باقیمانده کمک‌های مردمی طرح‌های دیگری داریم که پس از نهایی‌شدن به اطلاع مردم می‌رسانیم.

نصیری تاکید کرد: با توجه به هماهنگی‌ها در ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده، این بسته‌ها به کسانی تعلق می‌گیرد که در فهرست ارزیابی بنیاد مسکن و استانداری‌ها باشند و از نهاد حمایتی دیگری نیز بسته لوازم خانگی دریافت نکرده باشند.

سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات 717 هزار عضو داوطلب در چهار هزار و 200 «خانه داوطلب عمومی» و «خانه هلال» به عنوان فعال‌ترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می‌برد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها