کد خبر: 325396
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۶:۵۰:۰۰
| |

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات مجلس یازدهم، در صورت تایید شورای نگهبان، الکترونیکی برگزار می‌شود/ وزارت کشور سازوکارهای برگزاری انتخابات الکترونیکی را فراهم کرده است/ هزینه خرید تجهیزات در دوره گذشته حدود 90 میلیارد تومان بود

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: اگر شورای نگهبان تایید کند، انتخابات مجلس یازدهم به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. چهار سال است که وزارت کشور در حال ایجاد سازوکارهای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است و مخابرات فیبر نوری و مکان‌های اخذ رای را مجهز کرده است.

انتخابات مجلس یازدهم، در صورت تایید شورای نگهبان، الکترونیکی برگزار می‌شود/ وزارت کشور سازوکارهای برگزاری انتخابات الکترونیکی را فراهم کرده است/ هزینه خرید تجهیزات در دوره گذشته حدود 90 میلیارد تومان بود
کد خبر: 325396
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ۱۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد کولیوند، نماینده کرج و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، گفت: در تمامی مجالس قانون استفاده از دستگاه‌های نوین و الکترونیکی وجود دارد. منتها در انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری و خبرگان که ناظر آن شورای نگهبان است باید هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار را تایید کنند. اگر شورای نگهبان تایید نکند، در انتخابات دو فرایند اخذ رای و تجمیع آرا الکترونیکی نخواهد بود.

او درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس یازدهم گفت: اگر شورای نگهبان تایید کند، انتخابات مجلس یازدهم به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. چهار سال است که وزارت کشور در حال ایجاد سازوکارهای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است و مخابرات فیبر نوری و مکان‌های اخذ رای را مجهز کرده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس عنوان کرد: منتها مشکل ما این است که شورای نگهبان باید سورس برنامه نرم‌افزار و سخت‌افزار برای برگزاری انتخابات را تایید کند. تایید سخت‌افزار و نرم‌افزار برگزاری انتخابات از سوی شورای نگهبان محتمل است، اما باید اطمینان حاصل کنند که در تجمیع آرا به مشکل نمی‌خورند.

کولیوند در مورد پیش‌بینی هزینه برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: ممکن است هزینه برگزاری انتخابات الکترونیکی در دور اول خیلی زیاد باشد، اما در سایر انتخابات هزینه ما فوق‌العاده کاهش می‌یابد. به دلیل اینکه دفعه اول باید تجهیزات بخریم، اما در انتخابات بعدی این تجهیزات را داریم.

او ادامه داد: هزینه خرید تجهیزات در دوره گذشته- انتخابات مجلس- حدود 80 تا 90 میلیارد تومان بود.

این نماینده مجلس در پایان، درباره هزینه خرید تجهیزات برگزاری انتخابات الکترونیکی، با توجه به گرانی‌ها و افزایش نرخ دلار، گفت: در حال حاضر نمی‌دانم هزینه خرید تجهیزات برای برگزاری انتخابات الکترونیکی چقدر می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها