کد خبر: 325502
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۰۹:۱۷:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از آخرین جزئیات پرونده قتل میترا استاد:

خبر رضایت از اولیای دم تکذیب شد/ واکنش برادر مقتول به خبر دیه 10 میلیاردی چه بود؟/ گفت‌و‌گوی مسعود استاد و محمدعلی نجفی فاش شد/ حکم دادگاه برای نجفی در مرحله انشاء است

وکیل اولیای دم میترا استاد همسر مقتوله محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران گفت: اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر رضایت گرفتن نجفی از اولیای دم خانم استاد، صحت ندارد.

خبر رضایت از اولیای دم تکذیب شد/ واکنش برادر مقتول به خبر دیه 10 میلیاردی چه بود؟/ گفت‌و‌گوی مسعود استاد و محمدعلی نجفی فاش شد/ حکم دادگاه برای نجفی در مرحله انشاء است
کد خبر: 325502
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمود حاج لوئی اظهار داشت: خبر گرفتن رضایت محمدعلی نجفی از اولیای دم خانم میترا استاد که روز گذشته در برخی رسانه ها منتشر شده است، صحت ندارد.

وی افزود: تاکنون هیچ حکمی از شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ما ابلاغ نشده است و همچنان منتظر صدور حکم هستیم.

واکنش برادر میترا استاد به خبر رضایت

برادر میترا استاد به شایعه اعلام گذشت اولیای دم میترا استاد از محمدعلی نجفی در ازای دریافت مبلغ 10 میلیاردتومان، واکنش نشان داد.

مسعود استاد در پستی که ساعت 2 بامداد امروز (دوشنبه) در اینستاگرامش منتشر کرد، نوشت:

«به نام آن که تن را نور جان داد

خرد را سوی دانایی عنان داد

همیشه بر این باور بودم که رسانه‌ها منعکس کننده حقیقت‌اند و می‌بایست از لسان آنها از واقعیات باخبر شد اما حالا ایمان دارم که خواننده باید علم لدنی یا علم غیب بداند تا سره از ناسره اخبار برخی از رسانه‌ها را تشخیص دهد.

لحظاتی قبل، برخی از کانال‌های تلگرامی خبر کذبی مبنی بر مذاکره اینجانب و آقای محمدعلی نجفی در جلسه دادرسی با موضوع مصالحه در ازای مبلغ 10 میلیارد تومان منتشر کردند. هم اکنون ضمن تکذیب هر نوع مذاکره در این خصوص با آقای نجفی یا هر شخصی از سوی ایشان به اطلاع این قبیل رسانه‌ها می رسانم:

اولا انصافا زیبنده نیست برای جذب مخاطب به هر ریسمانی چنگ بزنید و از عوالم خیالات خویش برای آنها خبرسازی نمایید.

ثانیا: با یادآوری ماده 698 قانون مجازات اسلامی، قدر مسلم این حق برای بنده و خانواده محفوظ است که در اولین فرصت از منتشر کنندگان این اخبار ناصواب شکایت نماییم.

ثالثا: اگر کفر نباشد، شاید بهتر بود که حکیم خیام، جای آن رباعی مشهورش، خطاب به شما عالمان غیب می فرمود: اسرار ازل را فقط تو دانی و نه من ... »

مسعود استاد: چرا خواهرم را کشتی؟

یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد توضیحاتی را در خصوص عکس مربوط به گفت‌وگوی مسعود استاد با محمدعلی نجفی در جلسه دادگاه ارائه کرد.

مسعود افرازه درباره گفت‌وگوی فیمابین محمدعلی نجفی و مسعود (برادر میترا) استاد در جلسه اول دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، گفت: آنچه فیمابین این دو نفر در جلسه دادگاه گذشت، این بود که مسعود استاد از محمدعلی نجفی پرسیده بود چرا خواهرم را کشتی و به قتل رساندی و چه دلیلی برای این موضوع داشتی؟ تنها این گفت‌وگو فیمابین دو نفر در دادگاه رد و بدل شد.

وی در خصوص اخبار منتشره مبنی بر مصالحه مسعود استاد با آقای نجفی در ازای دریافت مبلغ 10 میلیاردی گفت: برخی با استناد به عکس منتشر شده در دادگاه از لحظه گفت‌وگو بین مسعود استاد و محمدعلی نجفی این شایعات را مطرح کرده‌اند در حالی که این خبر نه تنها شایعه‌ای بی اساس و زاییده اذهان مرهوم برخی رسانه‌ها آن هم با اهدافی خاص است و قدر مسلم این حق را خواهیم داشت تا در صورت صلاحدید موکلین از ناشران این اخبار کذب شکایت کنیم.

وی افزود: شوربختانه حال روحی و روانی والدین مرحومه استاد هر لحظه بدتر از قبل شده و به جهت داغ فرزندشان گویی در یک دوزخ متمادی گرفتار شده‌اند لذا هیچ مذاکره‌ای هم گشوده نشده و فعلا افق روشنی هم در این خصوص متصور نیست. رضایت یا گذشتی هم در کار نیست.

حکم دادگاه برای محمدعلی نجفی در مرحله انشاء است

وکیل اولیای دم میترا استاد با اشاره به این مطلب که دادگاه در حال انشاء حکم صادره برای محمدعلی نجفی است گفت: هنوز حکم صادر و ابلاغ نشده است.

محمود حاجلوئی گفت: رأی دادگاه برای اتهام شهردار اسبق تهران هنوز صادر نشده است.

وی با اشاره به این مطلب که حکم در حال انشاء است گفت: رأی محمدعلی نجفی به صورت رسمی صادر نشده و از شعبه دادگاه به ما ابلاغ نشده است.

وکیل اولیای دم میترا استاد گفت: تمام اخباری که مبنی بر صدور حکم قصاص در فضای مجازی منتشر شده را تکذیب می‌کنیم.

حاجلوئی افزود: همچنین موضوع رضایت و بخشش از سوی اولیای دم نیز مطرح نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها