معاون وزیر ورزش و جوانان:

برای توسعه ورزش زنان خیلی‌ها سیلی خوردند

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: افراد زیادی برای ورزش زنان سیلی خوردند، تحت فشار بودند و زیر سوال رفتند.

برای توسعه ورزش زنان خیلی‌ها سیلی خوردند
کد خبر: 325524
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۰۹:۴۱:۳۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا داورزنی در نشست تخصصی امور بانوان با نواب رئیس فدراسیون ها و مسئولان ورزش بانوان استان ها گفت: تلاش زیادی شد تا ورزش بانوان مسیر پر پیچ و خم خود را طی کند. یکی از کسانی که باید از او یاد کنیم مرحوم هاشمی رفسنجانی است که به توسعه ورزش زنان اعتقاد داشت.

وی افزود: افراد زیادی برای ورزش بانوان سیلی خوردند، تحت فشار بودند و زیر سوال رفتند اما پذیرفتند ورزش بانوان باید مورد توجه قرار بگیرد. اقداماتی که حوزه بانوان انجام می دهد اگر باور داشته باشد، می تواند در آسیا بهترین باشد، نتایج خوبی کسب می شود که البته افتخارآفرینی بانوان را در عرصه های بین المللی دیده ایم.

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش با اشاره با اینکه شرایط رقابت بانوان ایران با رقبا قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: ورزش بانوان رفته رفته رشد می کند شرایط البته مطلوب نیست اما با کمک نواب رئیس پیشرفت می کند.

داورزنی با بیان اینکه یک مورد بازدارنده در ورزش بانوان مطرح است، گفت: وقتی خبری درز می کند که فلان اتفاق در استادیوم رخ داده، هجمه کمتری دارد نسبت به زمانی که ورزشکار از بخش زنان عکسی را منتشر می کند که باعث ذهنیت منفی می شود. برخی دنبال این هستند که این عکس ها را به آیات عظام بدهند که در ورزش چه اتفاقی می افتد. آیا می دانید همین موضوع باعث علت اینکه ذهنیت منفی در ورزش بانوان ایجاد می‌شود، شیطنت برخی افراد است. هزاران نفر در ورزش بانوان فعالیت دارند، اما نمی توان به خاطر اشتباه یک نفر که ورزش بانوان را تعطیل کرد.

وی ادامه داد: موضوع به چند سال قبل برمی‌گردد که در والیبال ایران و ژاپن بانوان می‌خواستند وارد سالن شوند، اما ازدحام جمعیت مردان باعث شکسته شدن نرده شد و این تداخل باعث ایجاد یک آلبوم عکس شد تا با آن آلبوم مانع ورود بانوان به محیط‌های ورزشی شوند. ما هم تلاش کردیم نقطه مقابل را نشان بدهیم که کم کم اتفاقات خوبی افتاد و شاهد نمونه آن در لیگ ملت‌های والیبال بودیم.

داورزنی یادآور شد: آلبوم عکسی از بانوان محجبه تهیه کردیم که بدون تخلف تیم شان را تشویق می کنند. این موضوع کم کم باعث شد تا در لیگ والیبال بانوان حضور پیدا کنند. نواب رئیس فدراسیون ها و مسئولان ورزش زنان این نکات را رعایت کنید. آنچه بازیکن از آن الگوبرداری می کند، مربی است. اگر مشکلی در رفتار ورزشکار داریم به مربی، مسئول تیم و حتی رئیس فدراسیون برمی گردد.

رئیس سابق فدراسیون والیبال در ادامه صحبت هایش در نشست با بانوان مسئول عنوان کرد: یکی از مشکلات جدی ما در بخش زنان و مردان، مربیانی هستند که با آنها کار می کنند. هر رفتاری در تیم ملی می بینیم به این برمی گردد که کادر سرپرستی درست کار نکرده است. اگر می خواهیم تیم ملی با اخلاق داشته باشیم، باید مربی خوب جذب کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها