احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس:

80 میلیون نفر یارانه‌بگیر داریم/ دولت نمی‌تواند حذف سه دهک را عملیاتی کند

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: وقتی هنوز ما نمی‌دانیم سه دهک بالا چه کسانی هستند، نمی‌توان همان‌ها را نیز حذف کرد و دولت نمی‌تواند این کار را عملیاتی کند و همچنان به دلیل نبود زیرساخت‌ها و ابزارهای لازم و اطلاعات کافی، این کار امکان پذیر نخواهد بود.

80 میلیون نفر یارانه‌بگیر داریم/ دولت نمی‌تواند حذف سه دهک را عملیاتی کند
کد خبر: 325542
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس گفت: بهمن سال 89 که دولت دهم یارانه نقدی را برقرار کرد قرار بود مردم در مصرف آب، برق و حامل‌های انرژی صرفه جویی کنند و دولت از مازاد این درآمدها یارانه‌ای نقدی به مردم پرداخت کند، اما دولت بعد از چندسال به این نتیجه رسید که یارانه به نیازمندان تعلق دارد و باید یارانه پُردرآمدها را حذف کند.

وی افزود: نه تنها از سال اول که 63 میلیون نفر یارانه می‌گرفتند کم نشد، بلکه تاکنون حدود 80 میلیون نفر یارانه بگیر شده‌اند و سالانه نیز حدود یک میلیون نفر به این جمع اضافه می‌شود. این نماینده مجلس تصریح کرد: از سال 93 و 94 در قانون بودجه، مجلس دولت را مکلف کرده که یارانه افرادی که پُردرآمد هستند را قطع کند که دولت هنوز این کار را انجام نداده، چون یارانه به سمت بحث‌های سیاسی و رای گیری و انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ربط داده شد؛ اما واقعیت این است که کسی نمی‌تواند یارانه‌ها را قطع کند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه افراد پُردرآمد و دهک‌های بالا قابل شناسایی نیستند، گفت: به علت اینکه بانک اطلاعاتی منسجمی در کشور نداریم نمی‌توان خانوارها را از نظر درآمد به طور دقیق تفکیک کرد.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: وقتی هنوز ما نمی‌دانیم سه دهک بالا چه کسانی هستند، نمی‌توان همان‌ها را نیز حذف کرد و دولت نمی‌تواند این کار را عملیاتی کند و همچنان به دلیل نبود زیرساخت‌ها و ابزارهای لازم و اطلاعات کافی، این کار امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: برای رسیدن به امور مستمندان و مستضعفان جامعه راهکارهای مختلفی وجود دارد و حذف یارانه تنها راهکار نیست و به علت مشکلاتی که در شناسایی افراد پُردرآمد و کم درآمد در جامعه وجود دارد نه تنها یارانه پُردرآمدها حذف نخواهد شد، بلکه دولت به سمت حذف یارانه افراد کم درآمد خواهد رفت. دولت توانایی شناسایی دهک‌ها را ندارد و با این کار بازهم یارانه افراد فقیر قطع خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها