علت حکم انفصال رئیس دانشگاه تربیت مدرس چیست؟

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس درباره خبر صدور حکم انفصال رئیس دانشگاه تربیت مدرس به دلیل تخلف در به‌کارگیری دانشجویان بورسیه گفت: شخص بورسیه شده در دانشگاه مشغول است و هر ماه حقوقش را هم می‌گیرد، به همین دلیل حکم انفصال رئیس دانشگاه قابل درک نیست.

علت حکم انفصال رئیس دانشگاه تربیت مدرس چیست؟
کد خبر: 325614
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ یعقوب فتح‌اللهی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به حکم انفصال رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که چنین حکمی صادر شده، اما نمی‌دانم مبنای صدور حکم بر چه اساسی است. اداره دانشگاه در چارچوب مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران است و حکم ریاست و فعالیت رییس دانشگاه از سوی وزیر علوم و تحت نظر قانون بوده است.

وی ادامه داد: ظاهرا علت حکم انفصال در مورد فردی است که از حدود یک سال پیش در این دانشگاه مشغول به کار است، کلاس و کرسی مورد نظر خود را دارد و هر ماه نیز حقوق دریافت می‌کند. به همین دلیل دریافت حکم انفصال برای رئیس این دانشگاه قابل درک نیست. این شخص قرارداد دارد و به رغم این که هیات مرکزی جذب وزارت علوم با او مخالفت کرده، آقای احمدی رییس دانشگاه با نظر قاضی این شخص را استخدام کرده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: سازمان علمی دانشگاه باید بر اساس استانداردهای علمی و نظر کارشناسی خبرگان اداره شود و با استانداردهای کارشناسی افراد را در دانشگاه جذب کند، از این رو چنین اقدامی اصلا بر اساس تشخیص‌های اداری نیست. به هر حال این شخص در دانشگاه مشغول به کار است و این که چه چیزی باعث شده این حکم صادر شود، هنوز برای من روشن نیست.

فتح‌اللهی گفت: دانشگاه یک اداره نیست که ما بر اساس نظام اداری برای آن تصمیم بگیریم در این صورت دانشگاه‌ها دچار افت کیفیت می‌شوند. 40 سال است که ما برای ارتقاء دانشگاه‌ها به لحاظ کیفی زحمت کشیدیم و هزینه کردیم و حالا دانشگاه‌ها به سمتی حرکت می‌کنند تا بتوانند برای جمهوری اسلامی یک ارزش باشند. پس نباید این مسائل را در ملاء عام بیان کنیم. روابط عمومی سازمان ذیربط که این خبر را داده و همچنین روابط عمومی وزارت علوم باید پاسخگوی این مسئله باشند، زیرا این مسئله اصلا خبری نیست.

او اضافه کرد: من حکم را ندیده‌ام و طبق شنیده‌ها می‌گویم و بحثم این است که حتی اگر تذکری وجود دارد، آن را نباید در ملاء عام طرح و چهره دانشگاه را مخدوش کنیم. سیستم اداری می‌بایست تذکر خود را محرمانه اعلام کند تا مشکلات بین سیستم‌ها حل و فصل شود.

فتح اللهی در پاسخ به این سوال که آیا امکان ندارد دولت و وزارت علوم برای حل این مسئله وارد مذاکره شوند؟ گفت: من اطلاعی ندارم باید به دفتر آقای وزیر و سازمان دیوان عدالت اداری مراجعه شود که علت صادر شدن این حکم دقیقا چیست و چرا آن علنی شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در پایان اظهار داشت: من اینگونه اقدامات را مناسب حال و روز دانشگاه‌های کشور، وزارت علوم، آموزش و عالی و رابطه مردم با دانشگاه‌ها نمی‌دانم. اعتماد، اطمینان و احترام به یک سازمان علمی در میان مردم به راحتی به دست نیامده و باید مراقبت آن باشیم. خیلی راحت می‌توانیم امور را با مذاکره و گفتگو حل و فصل کنیم تا باعث ارتقا دانشگاه‌ها شود، اما آیا چنین حواشی اجازه ارتقا و پیشرفت به دانشگاه‌ها می‌دهد؟

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها