لبنان در نشست آستانه شرکت می‌کند

پس از آنکه روسیه به صورت رسمی از لبنان برای شرکت در نشست آستانه دعوت کرد، وزیر خارجه لبنان، مدیر امور سیاسی در وزارت خارجه را به عنوان عضو ناظر از طرف لبنان در نشست مذکور تعیین کرد.

لبنان در نشست آستانه شرکت می‌کند
کد خبر: 325667
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۷:۳۱

اعتمادآنلاین| لبنان به دعوت روسیه برای حضور در نشست آستانه (در روزهای اول و دوم آگوست) پاسخ مثبت داد؛ دعوتی که برای اولین بار صورت می گیرد.

«الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه روسیه در امور سوریه در 18 ژوئن (30 خرداد) دعوتی رسمی در این باره به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان تحویل داد و گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه معتقد است مشارکت لبنان و عراق برای حل بحران سوریه ضروری است.

میشل عون هدف از مشارکت لبنان در این نشست به عنوان عضو ناظر را مشخص کرد و عون در این دیدار گفت: لبنان علاقه‌مند به حضور در نشست آستانه ویژه بحث درباره بحران سوریه است زیرا این نشست پیگیری تلاش‌های انجام شده برای راه‌حل‌های سیاسی در راستای بازگشت آوارگان را تسهیل می‌کند خصوصا اینکه لبنان در حال حاضر میزبان یک میلیون و 500 هزار آواره سوری است که پیامدهای منفی زیادی دارد.

او ادامه داد: مشارکت لبنان در نشست آستانه حق لبنان برای صحبت با دولت سوریه در راستای سازمان‌دهی بازگشت آوارگان به کشورشان را لغو نمی‌کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها