کد خبر: 325668
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

عنایت آتشی، کارشناس بسکتبال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شرایط تیم ملی بسکتبال با بازگشت حامد حدادی و صمد نیکخواه بهتر شده است/ دیگر اختلافی وجود ندارد/ بازیکنان برجسته و خوبی داریم/ می‌توانیم در جام‌جهانی عملکرد قابل قبولی داشته باشیم

عنایت آتشی، کارشناس بسکتبال، گفت: در مرحله بعدی باید تیم را محک بزنیم و با یک تیم قوی بازی کنیم. دیگر اختلافی وجود ندارد و همه چیز بر وفق مراد است. صمد نیکخواه و حامد حدادی از چهره‌های طلایی بسکتبال هستند و به عنوان عنصر باتجربه می‌توانند به بازیکنان جوان‌تر کمک کنند. امیدواریم در ادامه نیز همین‌طور پیش رویم و در سومین حضور خود در جام‌جهانی موفق باشیم.

شرایط تیم ملی بسکتبال با بازگشت حامد حدادی و صمد نیکخواه بهتر شده است/ دیگر اختلافی وجود ندارد/ بازیکنان برجسته و خوبی داریم/ می‌توانیم در جام‌جهانی عملکرد قابل قبولی داشته باشیم
کد خبر: 325668
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- تیم ملی بسکتبال پس از بازگشت ستارگان سابق و آتش‌بس موقت بین سرمربی و بازیکنان، اردوی پرتغال را با سه پیروزی به پایان رساند. کاپیتان صمد در مصاحبه‌ای گفت: «بعد از ماه‌ها تمرین در تهران، وارد اردوهای تدارکاتی در خارج از کشور شده‌ایم و مسابقات خوبی هم برگزار کرده‌ایم. از لحاظ تمرینی شرایط خوبی داشتیم و تیم برای رسیدن به نقطه ایده‌آل نیاز به مسابقه داشت. این دیدارهای تدارکاتی فرصت خوبی است که به هماهنگی بیشتری دست پیدا کنیم. در پرتغال مسابقه‌های خوبی داشتیم و اندک‌اندک تیم بهتر می‌شود.»

پس از گذراندن دورانی سخت و پر از جنجال، این امیدواری وجود دارد که تیم بسکتبال با اردوهای قابل قبول، منسجم شود و بتواند در جام‌جهانی بسکتبال که شهریورماه برگزار خواهد شد به موفقیت برسد.

گذشته را به خاک بسپاریم

تیم بسکتبال در دوره پنجره‌های انتخابی جام‌جهانی دچار حاشیه‌های بسیاری بود. انتقاد بازیکنان از برگزاری اردوی چین و گلایه برخی از آنان از کمبود امکانات با واکنش سرمربی همراه بود و در نهایت منجر به غیبت تامل‌برانگیز حامد حدادی ستاره تیم شد. غیبت‌های حدادی در پنجره‌های چهارم و پنجم و بعد از آن، واکنش شاهین‌طبع سرمربی تیم به نحوه حضور حدادی در اردوی ششم و خط زدن نام او، اختلافات را به اوج خود رساند.

بازیکنان در شرایط ملتهب تیم تمرین می‌کردند و شرایط برای تیم بسکتبال خوب نبود. ابهام در مورد شرایط ارسلان کاظمی و صمد نیکخواه بهرامی هم به تنش‌ها اضافه کرد. در نهایت اردیبهشت 98 فدراسیون والیبال تصمیم گرفت در پرونده اختلافات کادر فنی و بازیکنان تیم ملی بسکتبال دخالت کند و صالحی امیری مسئول حل اختلاف شد.

دیگر اختلافی وجود ندارد

در گیرودار اردوهای تیم ملی بسکتبال و یک ماه مانده تا شروع جام‌جهانی پیشکسوتان و هواداران و مسئولان بسکتبال در تلاش‌اند به دور از جنجال‌ها به انسجام تیم کمک کنند تا شاهد موفقیت آن در جام‌جهانی باشند.

عنایت آتشی، کارشناس بسکتبال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، بر این نکته تاکید کرد که دیگر اختلافی وجود ندارد: «شرایط تیم مسلماً به دلیل بازگشت حامد حدادی و صمد نیکخواه بهتر شده است. ما یک اردوی آماده‌سازی خوب داشتیم، با تیم‌های هم‌طراز بازی کردیم و توانستیم به نقاط ضعف و قوت تیم دست پیدا کنیم. هر سه تیم را با نتایج نزدیک بردیم و این موضوع نشان می‌دهد که با آنها هم‌رده هستیم.»

او ادامه داد: «در مرحله بعد باید تیم را محک بزنیم و با یک تیم قوی بازی کنیم. دیگر اختلافی وجود ندارد و همه چیز بر وفق مراد است. صمد نیکخواه و حامد حدادی از چهره‌های طلایی بسکتبال هستند و به عنوان عنصر باتجربه می‌توانند به بازیکنان جوان‌تر کمک کنند. امیدواریم در ادامه نیز همین‌طور پیش رویم و در سومین حضور خود در جام‌جهانی موفق باشیم.»

مهران شاهین‌طبع پس از پایان اردوی پرتغال، در مورد عملکرد تیم ملی بسکتبال در تورنمنت پرتغال و کسب سه برد پیاپی گفت: «تورنمنت خوبی بود؛ پرتغال، دانمارک و اسلواکی در این تورنمنت حضور داشتند که تقریباً تیم‌های درجه دو اروپا محسوب می‌شوند، اما با سازماندهی و سیستم‌شان کمک زیادی به ما کردند و کسب سه برد در یک تورنمنت به روحیه بچه‌ها هم کمک کرد. تیم‌هایی قدرتمند اروپا مانند اسپانیا هم همین استایل دانمارک و اسلواکی را دارند اما با کیفیت بالاتر.»

عنایت آتشی به اختلاف سطح بسکتبال ایران و اسپانیا و آمریکا اذعان کرد، اما گفت تیم بسکتبال ایران می‌تواند در جام‌جهانی عملکرد خوبی از خود نشان دهد: «امسال تعداد تیم‌ها در جام جهانی بیشتر شده است. حالا 34 تیم در این مسابقات با هم رقابت می‌کنند. در 2 دوره گذشته ما تنها توانستیم نماینده آفریقا را شکست دهیم. در المپیک 2012 لندن چهاردهم شدیم که البته نتیجه بسیار خوبی بود. اگر بتوانیم با تیم پورتوریکو و تونس دو بازی خوب انجام دهیم و صعود کنیم، بزرگ‌ترین دستاورد خواهد بود. اسپانیا با توجه به ساختار بسکتبالش فاصله زیادی با ما دارد. باید منطقی باشیم، اما با بازیکنان برجسته و خوبی که داریم می‌توانیم بازی‌های خوبی انجام دهیم. ضمن اینکه در اردوهای آینده می‌توانیم تیم را محک بزنیم. بازی با روسیه در اردوی روسیه می‌تواند کمک بزرگی باشد.»

او در پایان گفت: «روی هم رفته باید تلاش کنیم حمیت و صمیمیت تیمی را برقرار کنیم. حاشیه‌ها را از تیم دور کنیم و تیم باید با انگیزه بازی کند. تمام این مسائل در دست کادر فنی است. این موارد باعث می‌شود بتوانیم در گروه خود در جام‌جهانی بازی‌های خوبی انجام دهیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها