کد خبر: 325687
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۶:۰۰
| |

صادق نجفی، مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت:

ایران خودرو 650 قطعه و سایپا 300 قطعه را داخلی‌سازی کردند/ کالاها از مرحله تولید تا توزیع در مغازه‌ها رصد خواهند شد/ با تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده از شرایط سخت بازار خودرو عبور کردیم

صادق نجفی، مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، اظهار داشت: در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید بیش از 2 هزار قلم قطعات برای داخلی سازی ارایه شد و بالای 740 میلیارد تومان قرارداد بسته شد.

ایران خودرو 650 قطعه و سایپا 300 قطعه را داخلی‌سازی کردند/ کالاها از مرحله تولید تا توزیع در مغازه‌ها رصد خواهند شد/ با تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده از شرایط سخت بازار خودرو عبور کردیم
کد خبر: 325687
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق نجفی، مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، در اولین نشست جامعه بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بیش از 75 درصد مسایل اقتصادی از مرحله تولید تا توزیع و مصرف در بخش تولید و خدمات به وزارت صمت باز می گردد که این نشانگر اهمیت و جایگاه این مجموعه است‌.

استکبار به دنبال فشار حداکثری بر حوزه تولید است

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه اقتصادی در ردیف اول اهداف ظالمانه اش حوزه ماموریت وزارت صمت و در راس آن تولید را تعریف کرده است، تصریح کرد: استکبار به دنبال فشار حداکثری بر حوزه تولید است و با تدابیر وزارت صمت کارهای خوبی در مجموعه وزارت صمت انجام شده که مقابله با تحریم در شرایط سخت از آن جمله است.

با تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده از شرایط سخت بازار خودرو عبور کردیم

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر در زمینه خودرو نیز گفت: با وجود اینکه بیش از یک میلیون پیش خرید خودرو بدون تحویل انجام شده بود، اما تدابیر و برنامه ریزی های خوبی شد تا توانستیم از این مرحله سخت عبور کردیم.

نجفی در ادامه در خصوص نهضت داخلی سازی بیان کرد: در زمینه داخلی سازی شرکت ایران خودرو حدود 650 قطعه و شرکت سایپا حدود 300 قطعه مورد نیازشان را برای داخلی سازی معرفی کردند و فراخوان‌های لازم را دادند.

ارایه بیش از 2 هزار قلم قطعات برای داخلی سازی در نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید

وی همچنین در خصوص نمایشگاه ساخت داخل افزود: در نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید بیش از 2 هزار قلم قطعات برای داخلی سازی ارایه شد و بالای 740 میلیارد تومان قرارداد بسته شد.

به مدیران ریسک پذیر، شجاع و جهادی نیاز داریم

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، نقش بازرسان و ناظران در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت را نقش پیشگیرانه دانست و اضافه کرد: به مدیران ریسک پذیر، شجاع و جهادی نیاز داریم و معنای کار جهادی در واقع تلاش تا پای جان است.

سامانه های الکترونیکی به شفافیت کمک می کنند

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، با اعلام اینکه دستگاه های مرتبط با مجموعه صمت در حال همکاری برای مدیریت شرایط اقتصادی موجود هستند، گفت: سامانه های الکترونیکی خوبی در مجموعه وزارت صمت در حال تست و راه اندازی است که به شفافیت هر چه بیشتر کمک شایانی می کند.

نظارت سیستماتیک را دنبال می کنیم

وی با تاکید بر اینکه نظارت سیستماتیک را دنبال می کنیم،بیان کرد: می خواهیم همه کالاها را از مرحله تولید تا توزیع در مغازه ها رصد و کنترل کنیم و اجازه نمی دهیم مشکلی برای کشور به وجود آید.

ناظران و بازرسان گلوگاه های فساد را به خوبی بشناسند

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، رونق تولید که فرمایش مقام معظم رهبری هست را سرفصل و سرلوحه کار همه کارها دانست و اضافه کرد: ناظران و بازرسان گلوگاه های فساد را به خوبی بشناسند، امروز به کار جهادی نیاز داریم.

نجفی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید بیش از پیش احساس مسئولیت کنیم، گفت: کار سخت است اما با پشتکار و احساس مسئولیت قابل انجام است.

باید حواسمان به القای ناامیدی توسط دشمن باشد

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت های خوبی در کشور مهیا شده است، افزود: ظرفیت های خوبی داریم اما دشمن می خواهد القای ناامیدی کند و باید حواسمان به این موضوع باشد و قطعا شکست خواهد خورد.

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت در ادامه تصریح کرد: 40 سال است که رسانه های بیگانه و معاند در حال ایجاد ناامیدی در کشور هستند اما راه به جایی نبردند و نخواهند برد.

تاکید بر رونق تولید، داخلی سازی و صیانت از واحدهای تولیدی

نجفی ادامه داد: رونق تولید، داخلی سازی و صیانت از واحدهای تولیدی کارهای مهمی است که باید در دستور کار قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: بازرسان و ناظران چشم و دیده بان نظام هستند و مسئولیت شان سنگین است و نباید کوتاهی کنند.

گفتنی است، اولین نشست جامعه بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت با حضور بازرسان و ناظران ارشد و با هدف شفاف سازی، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در سازمان توسعه تجارت ایران هم اکنون در حال برگزاری است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها