چین از پلیس و رهبر هنگ‌کنگ اعلام حمایت کرد

به دنبال درگیری‌های مجدد میان معترضان و پلیس هنگ‌کنگ، دولت چین امروز (دوشنبه) با اعلام حمایت از رهبر هنگ‌کنگ و پلیس آن، از مردم این دولت‌شهر خواست تا با خشونت مخالفت کنند.

چین از پلیس و رهبر هنگ‌کنگ اعلام حمایت کرد
کد خبر: 325712
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۱۴:۳۵:۱۴

اعتمادآنلاین| هنگ‌کنگ امروز هشتمین هفته متوالی از اعتراضات خشونت‌بار را پشت سر می‌گذارد و برخی از خیابان‌های مرکزی مملو از بطری‌های آب، کلاه‌های ایمنی و چتر است.

میلیون‌ها تن تاکنون در اعتراضات خیابانی علیه لایحه‌ای که اکنون به حالت تعلیق درآمده است، شرکت داشتند. گاهی این اعتراضات بخش‌هایی از منطقه مالی هنگ‌کنگ را فلج کرده، موجب تعطیلی دفاتر دولتی شد و فعالیت‌های تجاری در سراسر این شهر را مختل کرد. مقام‌های هنگ‌کنگ همچنین نسبت به تاثیر این ناآرامی‌ها بر اقتصاد هنگ‌کنگ هشدار داده‌اند.

پکن بار دیگر از کری لام، رهبری حامی پکن در هنگ‌کنگ و دفتر دولت چین در امور هنگ‌کنگ و ماکائو که اختیاراتی در سطح کابینه دارد، حمایت به عمل آورد. یانگ گوآنگ، سخنگوی این دفتر در کنفرانسی خبری تاکید کرد: دولت مرکزی قویا از کری لام برای هدایت هنگ‌کنگ، براساس قانون حمایت می‌کند و کاملا پشتیبان اجرای مقررات به دست پلیس هنگ‌کنگ است.

به گفته این سخنگو، مهمترین مساله این است که هنگ‌کنگ طبق قانون این ناآرامی را کنترل کند. او چهره‌های بی‌مسوولیت در غرب را عامل تحریک مشکلات در هنگ‌کنگ دانست و هدف آنها را محدود کردن توسعه چین عنوان کرد. به گفته او، چنین تلاش‌هایی ناکام خواهد ماند.

او در پاسخ به این پرسش که شرایط مداخله ارتش آزادی‌بخش خلق چین چیست، سخنان دیگر مقام‌ها درباره قانون اساسی کوچک هنگ‌کنگ موسوم به «قانون بنیادین» را بازگو کرد. طبق آن دولت هنگ‌کنگ می‌تواند خواستار اعزام نیروهای داوطلب برای کمک به برقراری نظم شود.

سخنگوی دفتر دولت چین در امور هنگ‌کنگ و ماکائو گفت: دولت هنگ‌کنگ و جامعه نیاز دارند تا راه‌های موثرتری برای کمک به رفع نگرانی جوانان در حوزه مسکن، شغل و دیگر مسائل پیدا کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها