عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سعودی‌ها در عمل واقع‌بین باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پالس‌های غیر رسمی عربستان به ایران برای مذاکره گفت: سعودی‌ها در سیاست‌هایشان واقع‌بینانه عمل کنند و به آمریکا و صهیونیست‌ها وابسته نباشند.

سعودی‌ها در عمل واقع‌بین باشند
کد خبر: 325769
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ ۲۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره دلیل اصلی پیغام‌های دولتمردان سعودی برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران و تهدیدهای مستمر علیه تهران گفت: سیاست‌ راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای حسن همجواری و صلح و امنیت در منطقه استوار است.

وی افزود: ایران و کشورهای منطقه و عربستان دارای مشترکات فراوان فرهنگی و مذهبی در حوزه‌های مختلفی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دنبال تنش نبوده و این موضوع را هم در جنگ ایران و عراق که صدام پس از هشت سال حمله به جمهوری اسلامی و سپس حمله به کویت نشان داد که از دولت کویت حمایت کردیم.

وی گفت: دولت قطر در جنگ علیه سوریه برخلاف نظر ایران بود اما سیاست مثبتی را از سوی تهران دید به طوری که به اعتراف قطری‌ها ، جمهوری اسلامی ایران در تحریم‌های همه‌جانبه هوایی، زمینی و دریایی در کنار دوحه بوده و اقدامات علیه قطر را خنثی کرده است.

جمالی نوبندگانی گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده هر جایی که دست‌های مردم و دولت های منطقه به سمت تهران دراز شود ما از ‌آنها حمایت کرده‌ایم. این موضوع را در خصوص وقایع سوریه،‌ عراق، لبنان و فلسطین به طور عینی دیده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما از سعودی‌ها می خواهیم در سیاست‌های خود واقع‌بینانه باشند و از وابستگی به صهیونیست‌ها و امریکا ممانعت کنند.

وی گفت: سعودی‌ها باید در آینده در منطقه ما زندگی کنند و قطعا آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها از منطقه خواهند رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر سعودی‌ها دست از همکاری با صهیونیست‌ها بردارند و به عنوان کشوری به همراه مسلمانان بوده و به منافع آنها و کشورهای منطقه فکر می‌کنند قطعا جمهوری اسلامی هم همراه آنها خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها