کد خبر: 325802
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۰۸:۴۷:۳۷
| |

کدام رشته ورزشی بیشترین کالری را می‌سوزاند؟

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران معتقد است: شنا یکی از کالری سوزترین ورزش‌هاست که با یک ساعت شنا 700 کالری سوزانده می‌شود که این میزان کالری در شنای پروانه 770 کالری است.

کدام رشته ورزشی بیشترین کالری را می‌سوزاند؟
کد خبر: 325802
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۰۸:۴۷:۳۷

اعتمادآنلاین| ‎ حسین سعادت مهر درباره فواید شنا اظهار کرد: شنا یکی از کالری سوزترین ورزش‌ها محسوب می‌شود. به طوری که در یک فرد 70 کیلوگرمی با انجام یک ساعت شنا به‌طور میانگین حدود 700 کالری سوزانده می‌شود و در شنای تفریحی در یک ساعت حدود 400 کالری. در حقیقت بیشترین میزان کالری سوزی مربوط به شنا پروانه است که در یک ساعت فرد 770 کالری می‌سوزاند.

وی گفت: ورزش شنا سبب افزایش توان دستگاه قلبی عروقی، دستگاه تنفسی و همچنین افزایش توان ماهیچه‌ها می‌شود. ضمن این که در هنگام ورزش در آب فشار از روی مفاصل و استخوان‌ها برداشته می‌شود و افراد سالمند و کسانی که دچار آسیب‌دیدگی هستند به راحتی می‌توانند تمرینات توان‌بخشی خود را در آب انجام دهند.

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران کاهش استرس و افزایش اعتماد به‌ نفس، بهبود خلق‌ و خو، افزایش کیفیت خواب و کاهش فشارخون و کلسترول خون را از دیگر فواید این ورزش عنوان کرد.

سعادت مهر با بیان این که 3 جلسه 60 دقیقه‌ای در طول هفته به ورزش شنا بپردازید، اضافه کرد: البته این میزان در افراد مختلف متفاوت است و افراد باسابقه ورزشی می‌توانند مدت‌زمان بیشتری از این رشته ورزشی بهره ببرند.

وی در پایان افزود: کسانی که به فعالیت آبی می‌پردازند باید به این مساله دقت داشته باشند که تا 2 ساعت بعد از صرف غذا از شنا کردن خودداری کنند و قبل از شروع ابتدا به مدت 5 دقیقه مفاصل و عضلات را گرم‌ کنند. همچینن در صورت قرار گرفتن در نور خورشید و گرمای شدید بدن به‌یک‌باره وارد آب سرد نشوید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها