کد خبر: 325835
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۰۹:۱۴:۰۴
| |

انتقال 5794 مصدوم حوادث ترافیکی به مراکز درمانی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انتقال 5 هزار و 794 نفر از مصدومان حوادث ترافیکی در 4 ماهه اول سال 98 از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سراسر کشور به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

انتقال 5794 مصدوم حوادث ترافیکی به مراکز درمانی
کد خبر: 325835
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۰۹:۱۴:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی سلیمی افزود: در مدت یادشده 8 هزار و 300 مورد عملیات امداد و نجات جاده ای و ترافیکی در سراسر کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات ارزیابی شده میدانی در 4 ماهه نخست سال 98، 18 هزار و 656 نفر در حوادث ترافیکی مصدوم شدند که از این تعداد پنج هزار و 794 نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام و 12 هزار و 862 نفر در محل وقوع این حوادث از سوی امدادگران و نجاتگران درمان سرپایی شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: همچنین در مدت یادشده هزار و 483 مورد عملیات نجات فنی برای رهاسازی و نجات 2 هزار و 426 نفر مصدوم سوانح رانندگی و ترافیکی از میان خودروهای تصادفی در سراسر کشور انجام شده است.

سلیمی از عموم هموطنان خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث، سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره 112 به عنوان تنها شماره اضطراری ملی تماس بگیرند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آن ها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها