کد خبر: 325911
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۰:۴۴:۱۲
| |

مخالفت مجلس با فوریت طرح افزایش کارآمدی دستگاه‌های فرهنگی در گسترش اخلاق عمومی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح افزایش کارآمدی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در گسترش اخلاق عمومی مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با فوریت طرح افزایش کارآمدی دستگاه‌های فرهنگی در گسترش اخلاق عمومی
کد خبر: 325911
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۰:۴۴:۱۲

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز درخواست چند تن از نمایندگان درخصوص یک فوریت طرح افزایش کارآمدی دستگاههای فرهنگی و اجرایی در گسترش اخلاق عمومی را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

احمد سالک به عنوان یکی از متقاضیان یک فوریت این طرح بیان کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر مجموعه ارزش‌های دینی، اخلاقی و احکام شریعت اسلامی است. 40 سال است که در چارچوب این ارزش‌ها انقلاب با قدرت پیش رفته است. از این پس مسئولیت ما برای حفظ و صیانت از این ارزش‌ها سنگین‌تر است. مردم حق نظارت ملی را دارند و می‌توانند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اهداف این طرح ارتقای فرهنگ و اخلاق عمومی در جامعه است. از سوی دیگر مسئله عفاف و حجاب عمومی در این طرح مورد توجه قرار گرفته است. صیانت از حقوق مردم عامه کشور به ویژه مومنان و نیروهای انقلابی یک وظیفه است. در قانون عفاف و حجاب که از سوی شورای عالی انقلاب مصوب شده است، 26 دستگاه مسئول اجرایی این موضوع شده است اما در نظارتی که ما در مجلس نهم حدود یک سال بر روی اجرا شدن این قانون انجام دادیم، به مشکلاتی برخوردیم که شامل تداخل وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌ها، عدم نظارت بر اجرای قانون، عدم باور مدیران نسبت به حجاب به عنوان فریضه الهی و شرعی و اخلاقی از جمله عواملی است که باعث شده این مسئله مورد غفلت واقع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز حدود 60 موسسه آمریکایی تحقیقات و پژوهش‌های مختلفی را در ارتباط با براندازی نظام از طریق رفتار و اخلاق و پیش کشیدن مسائلی نظیر چهارشنبه‌های سفید، سگ‌گردانی و به حاشیه بردن ارزش‌های دینی و به میان کشیدن بحث حقوق زنان با هدف فروپاشی خانواده انجام داده اند، اظهار کرد: این طرح در دفاع از تحکیم پایه‌های اصلی خانواده مطرح شده است. ارتقای اخلاق عمومی در جامعه یکی از اهداف اساسی این طرح است.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در موافقت با یک فوریت این طرح بیان کرد: بنده با محتوای این طرح مشکل اساسی دارم. اما فوریت آن را وارد می‌دانم چرا که امروز مشکل جامعه و مسئولان اجرایی ما اخلاق است. 40 سال است که حوزه‌های علمیه، نمازهای جمعه و صدا و سیما نتوانستند موضوع اخلاق را در جامعه حل کنند و باید چارچوب و ضوابطی وجود داشته باشد. حجاب و عفاف با بگیر و ببند درست نمی‌شود بلکه نیاز به ضابطه دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: می‌توان با فوریت این طرح موافقت کرد و بعدا در خصوص محتوای آن که به حقوق شهروندی و عفاف و حجاب بازمی‌گردد، بحث کرد. زنان جامعه ما از جایگاه بالایی برخوردار هستند. چرا که مادرانی هستند که در دامن خود شهدا را پرورش می‌دهد. برخورد فیزیکی و ساختاری با زنان جامعه زیبنده نظام اسلامی نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها