140 هزار دانش‌آموز ایرانی بازمانده از تحصیل/ دولت توان مقابله با آسیب‌ها را ندارد؟

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید نسبت به آسیب‌های اجتماعی، نگاه امنیتی داشت، گفت: مقابله با آسیب‌ها توسط دولت امکان پذیر نیست، به همین دلیل بخش خصوصی، مردم و جوانان باید پا به عرصه بگذارند.

140 هزار دانش‌آموز ایرانی بازمانده از تحصیل/ دولت توان مقابله با آسیب‌ها را ندارد؟
کد خبر: 325920
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۰:۵۱:۳۹

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم اختتامیه طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان (ماد) با بیان اینکه در حوزه مدیریت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقداماتی انجام شده است، افزود: با اقدامات مذکور در برخی شاخص‌ها موفق عمل کرده‌ایم، اما متاسفانه در برخی شاخص‌ها نتوانسته‌ایم به درستی مدیریت کنیم و باید بعد از بررسی مجدد و بازنگری آنها را اجرایی کنیم.

وی ارزشمندترین دارایی کشور را نیروی انسانی دانست و گفت: مهمترین خطر تهدید سرمایه ملی، نیروی انسانی در کشور است، با این حال گاهی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موفق نبوده‌ایم و متاسفانه در ایام گذشته مقابله ریشه‌ای با آسیب های ریشه‌ای و رفتار پرخطر انجام نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده 140 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد، ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند کارهای روی زمین مانده را انجام دهد و بازگرداندن این دانش آموزان بازمانده به مسیر علم و دانش یک عزم ملی و انقلابی می خواهد. آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل تهدید بزرگی در جامعه است.

فولادوند با بیان اینکه عنوان شده 81 درصد کودکان خیابانی اتباع بیگانه هستند، گفت: بنابراین باید تلاش کنیم در راستای مدیریت کشور بیشتر به این مقوله بپردازیم. معاف کردن اتباع از پرداخت هزینه تحصیل یکی از اقدامات مثبتی بوده که انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از خشونت در جامعه نیز توضیح داد: یکی از مهمترین عوامل آسیب‌های اجتماعی می تواند خشونت باشد و این خشونت ها از درون جامعه شکل می‌گیرد، بنابراین باید با این آسیب اجتماعی ریشه ای برخورد کنیم. برگزاری مراسم و همایش کافی نیست، باید تلاش کنیم و نتیجه کار را بررسی کنیم و اگر کاری که انجام می شود نتیجه‌ای نداشته باشد نباید تکرار شود.

فولادوند افزود: مقابله با آسیب‌ها و رفتارهای پرخطر نیاز به عزم ملی دارد و تنها با یک مجموعه نمی‌توان اقدامات موثری انجام داد و این آفت‌هایی است که جامعه را تهدید می‌کند، بلکه باید با تلاش دستگاه‌ها و مجموعه‌ها گام‌های موثری در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

فولادوند با تاکید بر اینکه نباید نسبت به آسیب‌های اجتماعی، نگاه امنیتی داشت، افزود: بخش خصوصی باید وارد این حوزه شود. مقابله با آسیب‌ها توسط دولت امکان پذیر نیست، به همین دلیل بخش خصوصی، مردم و جوانان باید پا به عرصه بگذارند و در این راه چه اشکالی دارد که از الگوهای موفق خارج و داخل کشور استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها