کد خبر: 326009
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۳:۲۳:۵۵
| |

وارث ناخلف شماره 10 آبی‌ها

شاید در نگاه اول مهم نباشد که یک بازیکن فوتبال چه شماره ای می پوشد اما همه علاقمندان فوتبالی می دانند که برای برخی بازیکنان شماره ای که پشت پیراهن شان حک شده، از خیلی چیزهای دیگر مهمتر است.

وارث ناخلف شماره 10 آبی‌ها
کد خبر: 326009
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۳:۲۳:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ پیراهن شماره 10 فوتبال همیشه چیز دیگری بوده است و تمام بازیکنان سعی می‌کنند یا دست‌کم آرزو دارند در تیم‌های خود صاحب این پیراهن شوند. جالب آن که همیشه بازیکنان خوب و نخبه موفق می‌شوند و این پیراهن را بدست می‌آورند.

برخی از شماره های انتخابی باعث می شود که تا سالها در ذهن هواداران فوتبال باقی بمانند و بسیاری بازیکنان و شماره پیراهن خاص او را فراموش نکنند.

شماره 10 یکی از محبوت ترین شماره هایی است که بازیکنان فوتبال به آن علاقه زیادی دارند. این شماره معمولا بر تن فوتبالیست هایی بوده است که از نظر تکنیکی، محبوبیت و قدرت رهبری نسبت به سایرین در وضیعت بهتری به سر می برند.

با اعلام فهرست بازیکنان استقلال مشخص شد مهدی قائدی پیراهن شماره 10 را بر تن می کند. پیراهنی که در سال های گذشته بر تن بسیاری از بازیکنان محبوب استقلال بوده است.

حسن روشن

«حسن روشن» را باید یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران دانست. او تنها فوتبالیستی است که در جام جهانی، المپیک، جام ملت های آسیا با پیراهن تیم ملی گل زنی کرده است. حسن روشن در بازی های المپیک برای تیم ملی در بازی برابر لهستان گل زده است روشن یک مهاجم تیغ دار و کامل بود و علیرغم قد کوتاهی که داشت حتی ضربات سر خوبی هم داشت اما عمده قدرت او حضور ذهن بالا و دید قوی او بود، او شوت های خوبی می زد و ضربات کاشته اش هم هوشمندانه بود و علاوه بر تمام این توانمندی ها از تکنیک بسیار بالا و دریبلینگ های زیبا و خاص برخوردار بود و در جام جهانی هم دروازه تیم فوتبال پرو را گشوده است.

او سال ها پیراهن شماره 10 استقلال را بر تن می کرد و امروز یکی از نمادهای باشگاه آبی پوشان محسوب می شود.

شاهرخ بیانی

«شاهرخ بیانی» بدون شک یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال است. وی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان فوتبال ایران در دهه 60 محسوب می شود که با استقلال و تیم ملی به افتخارات زیادی دست یافت.

شاهرخ؛ در سال 1358 به تیم فوتبال استقلال پیوست، سال‌ها در استقلال بازی کرد و بارها به ‌عنوان کاپیتان این تیم به میدان رفت.

بیانی اگرچه از استقلال به پرسپولیس رفت و دروازه این تیم را گشود اما خیلی زود به جمع آبی پوشان بازگشت و دو بار با پیراهن آبی دروازه قرمزپوشان را گشود.

مسعود مژدهی

یکی از بهترین گلزنان باشگاه استقلال «مسعود مژدهی» است که سه بار با پیراهن آبی دروازه پرسپولیس را باز کرده است.

وقتی صحبت از گلزنی های مسعود مژدهی می شود همگان یاد گل او در جریان دیدار منتخب تهران و استوک سیتی «باشگاه معتبر فوتبال انگلیس در دهه 70 میلادی» می افتند در آن دیدار دروازه بان نامدار استوک «گوردون بنکس» درون دروازه بود.

یک سال قبل این دروازه‌بان محبوب در یک حادثه رانندگی دید چشم راستش را از دست داده بود. پیش از بازی رسانه‌های ایرانی از قول بنکس نوشتند «به بازیکنی که دروازه من را باز کند، هزار پوند می‌دهم»

در این مسابقه و در دقیقه 25 مسعود مژدهی توپ را با یک قیچی برگردان زیبا وارد دروازه استوک سیتی کند.

مسعود مژدهی حدود هفت سال پیراهن استقلال را برتن داشت.

علیرضا منصوریان

«علیرضا منصوریان» یکی از بهترین کاپیتان های استقلال در سال های بعد از انقلاب است. وی اگرچه در ابتدا شماره 7 استقلال را پوشید اما به پیراهن شماره 10 علاقه زیادی داشت. این بازیکن محبوب آبی‌ها که سابقه 8 ساله در این تیم داشت، به مدت پنج فصل از لیگ سوم تا هفتم شماره 10 را در اختیار داشت.

منصوریان در عرصه مربیگری هم موفق بوده است و این روزها با ذوب آهن خودش را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا آماده کند.

مهدی پاشازاده

پاشازاده حدود 9 سال در استقلال حضور داشت و در دو سال آخر فعالیتش در این تیم که مربوط به لیگ اول و دوم می‌شود، پیراهن شماره 10 استقلال را بر تن کرد و همچنین کاپیتان آبی‌های پایتخت هم بود. این بازیکن که سابقه حضور در بایر لورکوزن، راپید وین و اشتورم گراتس را در کارنامه‌اش داشت، در پست مدافع میانی بازی می‌کرد.

میلاد میداودی

«میلاد میداودی» اگرچه سال های زیادی در استقلال حضور نداشت اما شماره 10 این تیم را پوشید و محبوبیت زیادی بین هواداران استقلال دارد. او همواره از استقلال به عنوان محبوب ترین تیم دوران فوتبالی خود یاد کرده است.

میداودی یکی از استقلالی‌هایی بود که با وجود مصدومیت شدید و سال‌های کم حضور در این تیم، از محبوبیت بالایی بین هواداران برخوردار بود. این بازیکن خوزستانی در لیگ‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پیراهن شماره 10 استقلال را بر تن کرد.

سیاوش اکبرپور

«سیاوش اکبرپور» 8 سال در استقلال حضور داشت اما در دو سال پایانی حضورش در جمع آبی پوشان تهران پیراهن شماره 10 را پوشید.

اکبرپور به خاطر تعصبی که به پیراهن آبی داشت در بین هواداران استقلال از محبوبیت زیادی برخوردار است.

اما امسال شماره 10 آبی ها به مهدی قائدی رسید. قائدی در دو فصل حضورش در استقلال با حاشیه های زیادی روبرو بوده است. او در اواخر لیگ هجدهم وقتی در فهرست استقلال برای بازی با سایپا در فهرست 18 نفره قرار گرفت اردو را ترک کرد و از سوی فرهاد مجیدی اخراج شد.

نهم بهمن سال 96 بود که مهدی قائدی بازیکن جوان آبی پوشان پایتخت و چندتن از همراهانش در بزرگراه امام علی بوشهر دچار سانحه رانندگی شدند؛ سانحه‌ای که باعث مرگ احمدرضا شاکر یکی از سرنشینان خودرو شد، قائدی زیر تیغ جراحی برود و سه نفر دیگر هم آسیب سطحی ببینند.


پس از ماه ها رای پرونده شکایت خانواده مرحوم احمد رضا شاکر از مهدی قائدی توسط قاضی پرونده صادر شد.


مهدی قائدی به دلیل رانندگی بدون گواهینامه و تصادف منجر به فوت متهم به یک سال حبس تعزیری، پرداخت 360 میلیون تومان دیه به خانواده شاکر و 200 ساعت کار اجتماعی در مدارس فوتبال یا مراکز شهرداری محکوم شد.

حالا باید دید این بازیکن پر حاشیه می تواند وارث شماره 10 استقلال باشد و روزهای خوبی را برای خود در این تیم رقم بزند یا همچون فصل گذشته برای خود و استقلال دردسرهای بزرگی ایجاد می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها