کد خبر: 326039
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۷:۱۵
| |

بهای سنگ آهن چین افزایشی شد

جدیدترین گزارش های خبری نشان می دهد در پی افت صادرات فولاد در چین، که بزرگترین صادر کننده فولاد در جهان به شمار می آید،‌ بهای شاخص هر تن سنگ آهن در آخرین روزهای ماه ژوئیه (تیر-مرداد) با افزایش روبرو شده است.

بهای سنگ آهن چین افزایشی شد
کد خبر: 326039
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۷:۱۵

اعتمادآنلاین| بهای شاخص هر تن سنگ آهن روز سه شنبه در بازار کالای دالیان چین برای تحویل درژانویه 2020 حدود 3.5 درصد صعود کرد و به سطح 780 یوان (113 دلار و 25 سنت ) رسید.

به گزارش رویترز،‌ از سوی دیگر میزان واردات سنگ آهن به چین از برزیل و استرالیا نیز در سه هفته اول ماه جاری میلادی تنزل یافت.

استرالیا و برزیل صاحب بزرگترین ذخایر سنگ آهن در جهان هستند،‌ اما استرالیا بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن عیار بالا در جهان است و معادن بسیار غنی به خصوص در منطقه پیلبارا دارد.

براساس این گزارش،‌ میزان سنگ آهن وارداتی به چین از برزیل در مدت زمان مذکوردر مقایسه به مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی با 8 درصد کاهش به 5 میلیون و 900 هزار تن تنزل یافت. این درحالیست که میزان صادرات سنگ آهن استرالیا به چین در مدت زمان مذکور حدود 13 درصد ریزش کرد و به سطح 15 میلیون تن رسید.

بهای ورق گرم چین ریزش کرد

متال بولتن نیز روز سه شنبه در گزارشی از کاهش بهای ورق گرم ‌به سبب کاهش تقاضا در چین خبر داد.

بر اساس این گزارش، قیمت ورق گرم در شرق چین ( شانگهای) 20-30 یوان تنزل کرد و به سطح 3830 تا 3840 یوان معادل 557 تا 558 دلار رسید.

همچنین بهای هر تن ورق گرم در شمال چین (تانگشان) 3820 یوان معامله شد که در مقایسه با اخرین معاملات صورت گرفته با کاهش روبرو شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها